به گزارش خبرنگار مرآت، آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن شهید مطهری این شهر با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

محسن زارعی  روز سه‌شنبه در آببن تکریم و معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان بیان کرد: مدرسه تحول آفرین، معلم تحول آفرین به عنوان مصداق عینی سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود.

وی با اشاره به اشاره سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش به تربیت دانش آموزان در ساحت ۶ گانه ،  افزود: باید سند  به زبان ساده  و به دور از پیچیدگی  توضیح دهد دانش آموز دارای تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تربیت در جامعه رخ می‌دهد، تصریح کرد: مدرسه کانون تربیت محله است و باید به ذی‌نفعان اجازه همراهی و مشارکت داده شود.

زارعی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در مشارکت و همراهی آموزش و پرورش و جامعه  آزادسازی و در اختیار قرار دادن فضای ورزشی مدرسه‌ها برای عموم مردم است.

وی یادآور شد: نباید از ظرفیت‌ها در همراهی در امر تعلیم وتربیت غفلت کرد و باید از بخش‌های دیگر و جامعه کمک گرفت و بستررا فراهم کنیم تا دستگاه‌های اجرایی دیگر، اولیا و شرکا در مدرسه حضور یابند و برای آنها نقش تعریف کنیم و  مشارکت آنها نظامند باشد.

زارعی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم از جامعه مطالبه کنیم که  در تعلیم و تربیت نقش ایفا کند که به دستگاه‌های اجرایی و ارگان، خانواده  اجازه همراهی در تعلیم و تربیت بدهیم.

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش  گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مهارت زندگی و سواد رسانه‌ای و در یک کلام توانمندسازی لازمه امروز برای پیشگیری از درگیری دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق این رویکرد باید از همراهی بخش‌های مختلف بهره گرفت.

زارعی با تاکید بر حفظ شان و منزلت معلمی  در جامعه تصریح کرد: جامعه ارزش و شان جامعه فرهنگیان را می‌داند و  فرهنگیان نیز باید تلاش کنند تا شانشان خدشه‌دار نشود و مشکلات و مطالبات خود را به شیوه معلمی و درون خانواده حل کنند.

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فرهنگیان دایه‌دار تعلیم و تربیت هستند و باید مطالبه‌های خود را نیز به صورت تربیتی  در خانواده مطرح و پیگیری کنند.

وی تاکید کرد:هر کاری در آموزش و  پرورش باید از جنس تربیتی باشد و مطالبه‌های فرهنگیان نیز باید با تکیه بر این رویکرد پیگیری شود تا  نحوه پیگیری مطالبه‌ها برای دیگران نیز الگو باشد.

معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: مطالبه باید در چارچوب قانون شکل  بگیرد و با ادبیاتی باشد که دشمن مجال  سوء استفاده ندهد و اکنون فرهنگیان فرهیخته با بزرگ منشی مسئولیت خود را انجام می‌دهد.

توجه به سند تحول مهمترین وظیفه اموزش و پرروش است

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این آیین گفت: با تلاش‌های معلمان و فرهنگیان، چراغ علم و خردورزی کشور در دوران کرونا روشن ماند و در سال ۱۴۰۱، استان سمنان از پیشروان کشور در آموزش حضوری بود.

احمد ریواده بیان کرد: دولت سیزدهم، صادق‌الوعده است و مصمم به اجرای قانون و وعده‌های خود است.

وی افزود: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش در این دولت، عمل به سند تحول‌خواهی دولت سیزهم است و اسناد بالادستی به ویژه سند بنیادین و نقشه مهندسی فرهنگی کشور است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: اولویت‌های راهبردی دولت سیزهم  برای توسعه آموزش و پرورش، ارتقا جایگاه حاکمیتی آموزش و پرورش، توجه به عدالت آموزشی، نقش و جایگاه مقام معلم است.

ریواده با بیان اینکه انتظارات از مدیرکل آموزش و پرورش متفاوت و بیشتر از سایر دستگاه‌ها است‌ گفت: امید است با همکاری جامعه فرهنگی و شرکای آموزش و پرورش، توسعه و تعالی این حوزه محقق شود.

جذب ۶۹۰ بازمانده از تحصیل در دوران مدیریت دستورانی انجام گرفت

حسین رشیدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرروش استان سمنان  نیز در این آیین در رابطه با ضرورت واهمیت آموزش و پرورش ابراز کرد: آموزش و پرروش به لحاظ محتوایی و تامین نیروی انسانی برای  نسل آینده از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  و تاکید بر نیروی انسانی عنوان کرد: ایشان نیروی انسانی را بزگترین سرمایه کشور دانسته و تعلیم و تربیت را رکن اصلی تمدن سازی معرفی می کنند و در این راستا باید به  نهاد تعیلم و تربیت یعنی اموزش و پرروش توجه ویژه شود.

بنا به گفته رشیدی، آموزش و پرروش استان سمنان تاکنون  در راستای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرده و در این راستا  و در جهت ارتقای مدیریت اموزشگاهی وتقویت و توسعه مشارکت دستگاه های  دولتی و غیردولتی وخلق موقعیت یادگیری برای دانش آموزان  با همراهی جامعه عظیم فرهنگی استان سمنان اقدامات قابل توجهی را به منصه ظهور رسانده است.

رشیدی خاطر نشان کرد : در دوران مدیریت دستورانی شاهد پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در دوران ابتدایی و جذب ۶۹۰ بازمانده از تحصیل از سال ۹۷ تا ۹۹ و تدوین سند راهبردی حوزه سواد اموزی استان سمنان و تجهیز ۲۸ اتاق ورزش در سطح استان و برگزاری اولین المپیاد ورزشی دانش اموزان دختر کشور در استان سمنان و … بوده ایم.

معاونت آموزش متوسطه استان سمنان با اشاره به اینکه در کنار موفقیت و دستاوردها استات سمنان دارای نقاط ضعف نیز است که نیاز است تا با مدیریت اینده در جهت رفع این مشکلات اهتمام جدی صورت پذیرد،اضافه کرد: ضعف در توجه به پژوهش سراها و کانون های پرورش فکری کودک و نوجوان، ضعف تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا و تراکم کلاس های درس باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است  در آیین تکریم و معرفی با حضور معاون وزیر و رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از زحمات محمد دستورانی تقدیر و تجلیل شد و شاه‌حسینی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام/

نوشته سند تحول باید عینی سازی شود/ فرهنگیان باید مطالبات خود را به صورت تربیتی مطرح کنند اولین بار در شبکه اطلاع رسانی مرآت. پدیدار شد.

Shares: