[ad_1]
به گزارش قومس؛ جعفر کاشانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در اولین نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ گفت: پارسال در حالی که تعهد ایجاد اشتعال در این استان ۱۱ هزار و ۲۸۲ نفر بود، ایجاد ۱۶ هزار و ۳۹۳ شغل در سامانه ملی رصد ثبت شد که موفقیتی در اشتغال زایی در ۹ سال گذشته بود.

به گفته وی، ۳۹ درصد از این شغل‌ها در زمینه خدمات، ۳۲ درصد در صنعت معدن و تجارت و ۲۸ درصد نیز در زمینه کشاورزی به ثبت رسیده‌اند.

کاشانی افزود: امسال هم تعهد ایجاد اشتغال در استان سمنان ۱۲ هزار و ۳۴۲ شغل است که در جلسه شورای اشتغال، سهم هر دستگاه برای تحقق این هدف بررسی و تعیین شد.

استاندار سمنان نیز در این جلسه با اشاره تعهد اشتغال دستگاه‌ها در سال گذشته گفت: امسال تعهد اشتغال در هر دستگاه باید حداقل ۱۵ درصد به ارقام پارسال افزایش داشته باشد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: نیرو‌های مورد نیاز برای تصدی مشاغل باید اول در حوزه همان شهرستان، سپس شهرستان‌های هم‌جوار و در نهایت از استان‌های همسایه تأمین شود.

وی همچنین برای واگذاری زمین به کارفرمایانی که قصد ساخت مسکن برای کاهش هزینه‌های کارگران و کارمندان خود دارند، قول مساعد داد.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: