[ad_1]

به گزارش قومس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از  شرکت در مراسم  جشن ملی پرچم و بزرگداشت دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک این روز به ایرانیان در داخل و خارج از کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران مشروعیت خودش را از مردم بزرگ ایران دارد و رمز پایداری جمهوری اسلامی ایران تداوم مشروعیت و رای قوی و بالای مردم به این نظام مقدس است.

وی افزود: دشمنان در چهل و چهار سال گذسته تلاش‌های زیادی را برای اعمال دشمنی‌هایشان علیه جمهوری اسلامی ایران و علیه پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، اما برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و در چنین روزی نشانگر شکست آن سیاست و تداوم اعتماد مردم به جمهوری اسلامی ایران و علاقه قلبی ایرانیان در سراسر جهان به ایران بزرگ و ایران عزیز و اسلامی است.

وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره زمان و مکان دیدارش با همتای سعودی اظهار داشت: ظرف ۴۸ ساعت آینده قرار است با همتای سعودی مکالمه‌ای داشته باشیم و نهایی کنیم.

گفتنی است از بعد از توافق اخیر ایران و عربستان در پکن برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک و بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها و همچنین دیدار وزرای خارجه دو کشور، امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان همتای سعودی دو بار تلفنی گفت‌وگو کردند و در دومین تماس تلفنی توافق شد دو‌ وزیر خارجه در ماه رمضان با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان همچنین در توئیتی در این باره نوشت: امروز به همراه دکتر زاکانی، برخی از اعضای محترم شورای شهر و سفرای خارجی مقیم تهران در مراسم روز ملی پرچم در مجموعه گردشگری عباس‌آباد شرکت‌ کردم. همچنین پرچم مقدس کشورمان در۴۴سالگی عزت و اقتدار، هدیه‌ ارزشمندی بود که دریافت کردم. زنده‌ باد ایران

فارس

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: