[ad_1]

به گزارش قومس؛ محمد حمیدی معاون عمرانی استاندار سمنان، با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای مسکن استان سمنان، زمین رایگان در اختیار کارخانه‌ها و تولیدکنندگان بزرگ استان قرار خواهد گرفت، تأکید کرد: این زمین‌ها در قالب مسکن ملی، ویژه خانه‌های سازمانی کارگران خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه این زمین‌ها به کارخانه‌های دارای شرایط داده می‌شود تا برای کارگران خود خانه بسازند، ابراز کرد: در برخی موارد مانند کارخانه‌ها و معادن میامی، درخواست‌هایی برای ساخت مسکن ویژه کارگران واحدهای تولیدی داشتیم که نشان از استقبال این قشر می‌دهد.

وی افزود: این آمادگی در تمام ۲۰ شهر استان سمنان وجود دارد که برای خانه‌های کارگران واحدهای تولیدی زمین در اختیار قرار دهیم و روند ساخت منازل مسکونی در قالب مسکن ملی آغاز شود.

حمیدی درباره آخرین وضعیت مسکن ملی استان سمنان نیز بیان کرد: خوشبختانه روند ساخت خوب است تا جایی که ۶۶۰ واحد مسکونی در عید فطر پیش‌رو، افتتاح و به متقاضیان تحویل داده می شود.

وی همچنین درباره مسکن سرخه که به گفته مردم دارای مشکلاتی بود نیز توضیح داد: چاه فاضلاب یک بلوک ۸ واحدی این‌ مجتمع مسکن مهر در شهر سرخه به علت حفر و اجرای غیرفنی ریزش و موجب نشست ساختمان شده و لذا بررسی برای اقدامات ایمنی در این‌ مجتمع در بازدید صورت‌ گرفته،‌ انجام‌ شد.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه بازدید تخصصی برای ارائه راهکار برای جلوگیری از نشست بیشتر ساختمان توسط شورای فنی انجام می‌گیرد، گفت: با توجه‌ به بافت‌ خاک شهر سرخه، مالکان از حفر هرگونه چاه جذبی در داخل ساختمان‌ها خودداری کرده و برای‌ جلوگیری از وقوع مجدد این‌گونه اتفاقات، این چاه‌ها را با فاصله از ساختمان حفر کنند.

حمیدی بیان کرد: مراحل تصویب این سایت در راستای استفاده در قالب طرح نهضت ملی مسکن پشت سر گذاشته و مقرر شد در نخستین فرصت پرداخت عوارض تغییرکاربری توسط مالکان انجام شود همچنین عملیات اجرایی ساخت مسکن برای متقاضیان‌ نهضت ملی مسکن‌ در سرخه به صورت ساختمان‌‌های ۲ طبقه آغاز خواهد شد.

تحلیل بازار

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: