[ad_1]

تکرار تصادف جاده‌ای برای یوز آسیایی در استان سمنان؛

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ آمار تصادفات جاده‌ای و مرگ‌ومیر ناشی از آن برای موجود خارق‌العاده یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان بالاست و همچنان نیز شاهد تکرار این حادثه تلخ در محورهای مواصلاتی استان هستیم.

امروز نیز در محور میامی – سبزوار، حادثه جاده‌ای و به دنبال آن تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی تکرار شد.

بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران با تأیید خبر تلف شدن این یوز اظهار داشت: این سانحه دردناک در مناطق خارج از حصار محیط زیست شهرستان میامی و ۲۰۰ متر مانده به کاروانسرای میاندشت در جاده ترانزیتی تهران – مشهد رخ داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تأکید بر لزوم رعایت سرعت مطمئنه جهت پیشگیری از از بروز سانحه، تصریح کرد: متاسفانه عدم رعایت رانندگان و بروز چنین سوانحی آثار مخربی برای محیط زیست و  پروژه احیای یوز در حال انقراض خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جنسیت یوز مذکور مشخص نیست، اظهار کرد: تایید چنین مسئله‌ای نیاز به بررسی لاشه یوز تلف شده توسط کارشناسان دارد.

ظاهری در ادامه افزود: خبر تلف شدن این‌گونه ارزشمند جانوری و در معرض خطر انقراض، برای جامعه محیط زیست و علاقه‌مندان به حیات وحش بسیار تاسف‌بار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان برای عدم تکرار این اتفاقات از رانندگان خواست تا با رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌هایی که کریدور عبور حیات وحش هستند خصوصا محدوده میامی به عباس آباد در استان سمنان را داشته باشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول ذیربط، خصوصا اداره راه و ترابری و اداره راه و شهرسازی منطقه شرق استان تقاضا و انتظار داریم، هرچه سریعتر، نسبت به ایمن‌سازی این محدوده و نصب روشنایی و… اقدام و همچنین از پلیس راه استان تقاضا داریم با نصب بیشتر دوربین‌های کنترل سرعت، در جهت نظارت بر رعایت حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر توسط رانندگان، اقدامات لازم را مبذول کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: