[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نخستین خطبه‌های نماز جمعه سال ۱۴۰۲ ضمن تبریک بهار قرآن و سال نو گفت: بعد از ۳ سال مقام معظم رهبری در مرقد امام رضا(ع) حاضر شدند و با مردم دیدار داشتند که بشارتی برای مومنین بود و ناامیدی در دشمنان ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به شعار سال افزود: شعار سال بر اساس مطالعه و تحقیقات و برگزاری جلسات متعدد تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش تورم مطالبه چندین ساله رهبری از هیئت دولت است، اظهار کرد: شعارهای سال در دولت‌های قبل گاها به آن توجهی نمی‌شد اما در دولت سیزدهم دانش بنیان‌ها گسترش یافت که در استان سمنان دو برابر شد.

مطیعی با اشاره به اینکه امسال مهترین کار دولت باید مهار تورم باشد و مردم نیز باید به کاهش آن کمک کنند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم تورم در برهه‌ای کم شد ولی با وجود توطئه‌های دشمنان در ماه‌های اخیر تورم بالا رفت.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان سمنان؛ علل تورم باید شناسایی شود و برای کاهش و مهار آن از کارشناسان و برنامه‌ریزان استفاده شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه کمبود عرضه و زیادی تقاضا باعث تورم می‌شود، گفت: تولید کنتده‌ای که مواد اولیه را گران می‌خرد، قیمت تولیداتش را بالا می‌برد که باعث تورم می‌شود.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر شهرنشینی زیاد شده است که فرآیند صنعتی شدن باعث تقاضای زیاد محصولات کشاورزی شده و مصرف کننده هم افزایش می‌یابد که موجب بالا رفتن تورم می‌شود.

مطیعی با تاکید براینکه همه باید با گرانی و تورم مبارزه کنند، اظهار کرد: مسئولین با مدیریت نقدینگی، کاهش هزینه‌های تولید، منظم شدن شفافیت مالیاتی و… تورم را کنترل کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تامین رفاه نسبی وظیفه دولت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه رشد تولید با حمایت از سرمایه‌گذاران، پرداخت ارزی، اعطای انواع یارانه‌ها و خرید اجباری بخش خصوصی و دولتی از تولیدات داخلی رخ می‌دهد، گفت: با زیادن شدن تولیدات، صادرات افزایش یافته و وابستگی به تک محصولی نفت کاهش می‌یابد‌.

مطیعی با بیان اینکه تحول با نگاه مثبت و انقلابی باید ایجاد شود، اظهار کرد: نقاط ضعف را باید شناسایی کرده و به نقاط مثبت تبدیل کنیم.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: کسانی که مدافع آمریکا هستند باید از پیروی آنها دست برداشته و به داد مردم برسند.

وی با اشاره به مصرف‌گرایی و اسراف زیاد در جامعه بیان کرد: برای ارتقاء نظام اسلامی همه باید با هم همراه شویم و از تجمل‌گرایی و تشریفات بپرهیزیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به ترویج امیدآفرینی در جامعه گفت: خدمات‌رسانی به مردم باید به خوبی صورت گیرد و مسئولان مشکلات را مطرح کنند.

مطیعی با انتقاد از دخالت‌های نمایندگان در انتصابات افزود: چه معنا دارد که نماینده‌ای در انتصاب رییس دانشگاه دخالت کند و بگوید او باشد یا نباشد؟! این موارد ضعف مدیریتی است که باید برطرف شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: