[ad_1]

به گزارش قومس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، یک کار ویژه مهم برای اقتصاد کشور است، اظهار کرد: همه مسائل و بحران‌های اقتصادی کشور به این دو موضوع گره خورده است و در بخش تورم باید ما تصمیمات و رفتارهای تورم‌زا در قوای سه‌گانه را شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی کنیم و به نحوی با افزایش نقدینگی و کسری بودجه نیز مقابله کنیم.

وی افزود: رفتارهای تورمی چه در مصوبات قانونی و چه در آیین‌نامه‌های اجرایی دولت قابل قبول نیست و باید برای آن چاره‌اندیشی شود، همچنین بانک‌ها امروز به نحوی عمل می‌کنند که خروجی مناسبی براساس کنترل پایه پولی ندارند و به نوعی بر موج تورم با بنگاه‌داری سوار می‌شوند و انتظار می‌رود بانک مرکزی در این خصوص اِعمال حاکمیت کند.

حجت‌الاسلام سلیمی با اشاره به سیاست‌های پولی و بانکی در کشور، گفت: نظام اقتصادی ما باید از سیاست‌های پولی و بانکی به شکل هماهنگ تبعیت کند و اقدامات جزیره‌ای و سودجویانه چیزی جز سرعت‌بخشی به تورم نتیجه‌ای برای کشور ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس اظهار کرد: بورس هم باید مورد توجه باشد تا مردم مجبور به خروج سرمایه از آن نشوند و به نقدینگی جامعه اضافه نشود، همچنین در بخش تولید نیز باید مشوق‌هایی قرار داده شود که نقدینگی به سمت تولید حرکت کند.

وی تأکید کرد: امروز تولیدکنندگان با مشکلات جدی مواجه هستند و باید حتماً به آن توجه شود چرا که تولید جان‌مایه اقتصاد کشور است و وقتی عرضه کم باشد و تقاضا مهار نشود، تورم ایجاد می‌شود، همچنین کیفیت تولید برای کالاهای اساسی و مصرفی نیز مورد بازنگری قرار گیرد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر حل مشکلات دهک‌های پایین جامعه، خاطرنشان کرد: نوع پرداخت یارانه‌ها در کشور تورم‌آفرین است و اینکه هر ماه هزاران میلیارد پول به کشور تزریق شود به ناچار تورم ایجاد می‌شود و امیدواریم در این بخش دولت برنامه‌ریزی درستی داشته باشد.

پایان پیام/

فارس

[ad_2]

منبع

Shares: