[ad_1]

سید محمد حسن موسویان، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، علت اساسی نامگذاری سالها ازسوی مقام معظم رهبری را دغدغه ایشان نسبت به حل مسائل اساسی کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری در نقش یک فرمانده میدان به دنبال ایجاد احساس مسئولیت در بین آحاد جامعه برای حل نقاط ضعف کشور است.

موسویان در ادامه افزود: مسائل امنیتی، سیاسی و نظامی کشور در طول سالهای پس از انقلاب با تلاش مضاعف حل شده و در شرایط امروز کشور مسائل اقتصادی بزرگترین چالش است ودر این زمینه نیز باید با حل مشکلات به استقلال دست یابیم تا به محلی برای سوء استفاده دشمن تبدیل نشود.

بنا به گفته موسویان بیشترین تاکید مقام معظم رهبری در طی این سالها مسائل اقتصادی بوده و اهتمام ایشان نسبت به این موضوع می‌بایست سبب بررسی بیشتر چالش های اقتصادی و همچنین مطالبه مردم و دغدغه مسئولین شود.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: پرداختن به مسائل اقتصادی و بیان آنها  به معنای کم اهمیت بودن سایر حوزه ها نخواهد بود و قطعا حل مسائل اقتصادی نیازمند زیرساخت‌های مناسب در سایر بخش‌ها و توامان بودن آنها بایکدیگر است و تنها علت نامگذاری‌ها تمرکز بیشتر بر روی نقاط ضعف است.

بنا به گفته موسویان شاید خیلی از مسئولین در ابتدای امر از این موضوع گذار عبور می‌کردند، اما امروز به دلیل فرهنگ سازی‌های انجام گرفته در این حوزه شاهد هستیم کارهای زیربنایی جدی در زمینه فروش نفت و قاچاق کالا و گمرک و نظام پولی و بانکی در حال انجام است.

وی در رابطه با دستاوردهای ماحصل نامگذاری شعارسال نیز توضیح داد: بررسی نتایج این موضوع نباید به صورت مقطعی و گذرا باشد، بلکه بررسی آمارها نشان می‌دهد در سال ۵۶ در رتبه اقتصادی جایگاه حدود ۱۳۰ در بین کشورهای دنیا را داشته‌ایم و امروز به رتبه ۲۰ دنیا رسیده‌ایم و این نشان دهنده اثرات بلند مدت هدفمند کردن و جهت دادن به عملکرد مسئولین است.

این تحلیگر سیاسی در رابطه با دستاوردهای نامگذاری‌ها ابراز کرد: صرفه جویی عطیم اتفاق افتاده در حوزه آرد ونان و افزایش درآمدهای مالیاتی و کاهش وابستگی به اقتصاد نفت بخشی از گشایش‌های اقتصادی در طی این سالها بوده است.

موسویان در رابطه با اثرات دیگر هدفمند کردن مسائل اقتصادی به حضور ایران در اتحادیه‌های مانند بریکس و شانگهای و درخواست عربستان برای ایجاد روابط دیپلماتیک با ایران اشاره کرد و افزود: البته با اشاره به سخنان رهبری می‌بایست اثرات گشایش‌های اقتصادی در سفره مردم نیز نشان داده شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تورم بیش از ۵ هزار میلیارد تومانی در کشور را معضل اساسی اقتصاد کشور دانست و مطرح کرد:این حجم عطیم نقدینگی باید به سمت تولید حرکت کند و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است،تا به تلاش همه مطالبه گران شاهد کاهش تدریجی تورم در کشور تا رسیدن به نقطه ایده ال باشیم.

نقدینگی در کشور بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است و باید ثبات پیداکند و به سمت تولید برود و نیازمند فرهنگ سازی است تا دچار نوساات اقتصادی نشویم در سال گذشته تورم تا ۳۹ درصد کاهش پیدا کرده بود و یک تکانه امنیتی در کشور منجر به اوج گیری مجدد تورم شد وباید نسبت به این موضع دغدغه مند شویم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: