[ad_1]

به گزارش قومس، جام جهانی ۲۰۲۶ برای اولین بار قرار است از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم افزایش پیدا کند. به همین خاطر فیفا آماده تغییرات بنیادی در فرمت برگزاری مسابقات جام جهانی است.

در همین رابطه نشریه «nytimes» خبر داد جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی قرار است بیشتر رشد کند، زیرا رهبران فیفا آماده بودند تا با تغییر در قالب این مسابقات موافقت کنند که ۲۴ بازی دیگر به این تورنمنت اضافه می‌شود.

این تغییر منجر می‌شود جام جهانی ۲۰۲۶ به این شکل برگزار شود: ۴۸ تیم باید ۱۰۴ بازی را در مدت ۴۰ روز در سه کشور انجام دهند. قهرمان و نایب قهرمان جام جهانی هر کدام به جای ۷ بازی که در دوره‌های قبلی انجام می‌دهند، ۸ بازی انجام می‌دهند.

انتظار می‌رود این فرمت پس از نشست شورای حاکم فیفا، هیئت حاکمه جهانی فوتبال و برگزارکننده جام جهانی به تصویب برسد.

مجموع ۱۰۴ بازی جام جهانی افزایش قابل توجهی نسبت به دوره‌های قبل خواهد داشت که ۴۰ بازی بیشتر از مسابقات سال گذشته قطر داشتند.

این تغییر همچنین سازمان دهندگان را مجبور می‌کند تا تاریخ‌های بیشتری را در ۱۶ شهری که برای میزبانی جام جهانی انتخاب کرده اند، مشخص کنند.

جام جهانی ۲۰۲۶ – به میزبانی مشترک ایالات متحده، مکزیک و کانادا – اولین جام جهانی با حضور ۴۸ تیم خواهد بود که از مسابقات فعلی ۳۲ کشوری که از سال ۱۹۹۸ برگزار شده است، گسترش یافته است.

روسای شش کنفدراسیون فوتبال دوشنبه شب با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا دیدار کردند و به گفته افراد مطلع، هیچکدام اعتراضی به فرمت پیشنهادی نداشتند. انتظار می‌رود که تایید رسمی امروز پس از جلسه‌ای که در آن شورای ۳۶ عضوی فیفا به طور مشابه به این تغییرات چراغ سبز نشان دهد.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: