[ad_1]

به گزارش قومس؛ شهید اسماعیل برهانی پنجم تیر ۱۳۳۷ در شهرستان سمنان به دنیا آمد. پدرش یوسفعلی و مادرش ننه‌خانم نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. کارمند بنیاد مسکن بود. ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هفتم بهمن ۱۳۶۶ در ارتفاعات گوجار عراق بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای امامزاده اشرف زادگاهش به خاک سپردند.

گزیده‌ای از نامه شهید:

برادران! در برخورد با منافقین بی‌تفاوت نباشید

عزیزانم! نماز و روزه‌تان ترک نشود و به مسائل اسلامی اهمیت بدهید. سنگر مدرسه را رها نکنید تا ان‌شاءالله بتوانید نیاز جامعه اسلامی را برطرف کنید. شما می‌توانید در پشت جبهه با کار‌هایی که انجام می‌دهید، رزمندگان اسلام را در خط مقدم یاری رسانید. برادران عزیز! در برخوردتان با منافقین بی‌تفاوت نباشید و آن‌قدر با آن‌ها مبارزه کنید تا پیروزی نهایی برای اسلام باشد.

پدر عزیزم! اگر جنازه‌ام به دستتان رسید، پیکرم را در امامزاده اشرف در کنار شهدای دیگر دفن کنید و اگر هم به دستتان نرسید، اصلاً ناراحت نباشید و راضی به رضای خدا باشید. از طرف من به همه فامیل‌ها و دوستان بگویید اگر بدی از من دیدند به بزرگواری خود ببخشند و حلالم کنند. به مدت یک ماه روزه بدهکاری دارم، برایم بگیرید.

نوید شاهد

انتهای متن/

[ad_2]

منبع

Shares: