[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ یکی از آیین‌های سنتی و دیرینه ایرانیان چهارشنبه سوری است که از دیرباز ایرانیان با افروختن آتش و پریدن از روی آن به استقبال نوروز رفته و این آیین را برای استقبال از بهار انجام می‌دادند.

اما چند سالی است که متأسفانه این آیین سنتی به شبی دلهره‌آور تبدیل‌شده و افراد زیادی در این شب سلامت خود را از دست می‌دهند و با قطع عضو و یا حوادثی جبران‌ناپذیر به استقبال از بهار می‌روند.

البته ناگفته نماند آموزش‌های مداوم و فرهنگ‌سازی در این زمینه و همچنین هشدارهای نیروهای انتظامی در برخورد با کسانیکه آسایش عمومی را به مخاطره انداخته و سبب مشکلات فراوان می‌شوند، منجر به کاهش تلفات شده است.

بااین ‌وجود در استان سمنان با تلاش تمام دستگاه‌های ایمنی و امنیتی شب تقریباً آرامی را سپری کردیم، اما بازهم در گوشه و کنار شاهد حوادث مختلفی بودیم.

۷ دستگیری در چهارشنبه پایانی سال

جلیل موقوفه‌ای، فرمانده انتظامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، در رابطه با اقدامات انجام‌گرفته در آخرین چهارشنبه سال گفت: نیروی انتظامی استان سمنان با آماده‌باش کامل تمام نیروهای خود در این شب و با  برقراری امنیت در سطح شهر در کنار مردم بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان در ادامه افزود: خوشبختانه در شب گذشته حادثه‌ای هولناک رخ نداد و بیشتر موارد منوط به تذکر شفاهی بود که مرتفع شد.

بنا به گفته فرماندهی انتظامی استان سمنان در چهارشنبه پایانی سال ۷ مورد دستگیری انجام‌گرفته که ۵ مورد آن در شهرستان گرمسار و ۲ مورد آن در شهرستان سمنان بوده و مواد محترقه به مراجع قضایی تحویل داده‌شده و این افراد نیز تا پایان تعطیلات در بازداشت باقی خواهند ماند.

برقرارس ۶۸ مورد تماس با ۱۲۵ در چهارشنبه سوری 

رضا رهایی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مرآت از آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی در ۵ ایستگاه آتش‌نشانی خبرداد و گفت: ۶۸مورد تماس با سامانه ۱۲۵ در شب گذشته برقرارشده که از این تعداد ۴ مور اعزام به محل حادثه انجام‌گرفته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در ادامه افزود: بیشتر موارد گزارش‌شده آتش‌سوزی‌های مختصری بوده که هیچ خسارتی را در برنداشته است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: ازجمله اقدامات فرهنگی این سازمان، تبلیغات گسترده و نشر پیام‌های آموزشی مانند پوستر، کمپین‌ها و توصیه‌های ایمنی در فضای مجازی، نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر، حضور مربیان آموزشی سازمان جهت آموزش دستگاه‌های مرتبط و دادن توصیه‌های ایمنی مربوط به چهارشنبه آخر سال، حضور تعدادی از کارشناسان در رسانه‌ها مانند رادیو، تلویزیون و خبرگزاری‌ها و ارائه نکات ایمنی است.

۲۴ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند

پژمان قرائیان، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز از مصدومیت ۲۲ نفر در چهارشنبه پایانی سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۲ نفر از مصدومان حوادث مربوط به شهرستان سمنان، ۸ نفر به شهرستان گرمسار و ۲ نفر به شهرستان مهدی‌شهر مربوط می‌شوند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه مصدومان بیشتر از ناحیه سر، صورت و دست آسیب‌دیده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد مصدوم ۶ مصدوم به‌صورت سرپایی درمان و ۶ نفر به اورژانس اعزام شدند.

حسین شیبانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز از مصدومیت ۲ نفر در حوادث چهارشنبه پایانی سال خبر داد و گفت: مصدومیت آن‌ها جزئی بوده و به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: