[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بعدازظهر امروز در سالن همایش‌های ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و در جمع اصحاب رسانه ضمن تشریح اقدامات علوم پزشکی سمنان در نوروز ۱۴۰۲، اظهار داشت:  ۳۰ مرکز اورژانس شهری و بین‌شهری در این ایام آماده خدمت‌رسانی به عموم مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه بیان کرد: مرکز پاسخگویی اورژانس علوم پزشکی سمنان به‌صورت متمرکز در مرکز تدین شهرستان سمنان آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شهروندان است.

وی نوسازی ناوگان اورژانس این دانشگاه را جهت ارتقای خدمات ضروری دانست و افزود: تعداد ۳ موتورآمبولانس برای شهرستان‌های گرمسار، سمنان و دامغان جهت سرعت‌بخشی به امر درمان‌های پیش بیمارستانی و درمان‌های اورژانسی سرپایی مهیا شده است.

قدس از ۵۸ هزار مورد خدمت‌رسانی اورژانس سمنان در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تعداد ۲۰ هزار نفر در ایام مذکور به شکل سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از فعال‌بودن بخش دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و مراکز وابسته خبر داد و ابراز داشت: در ایام نوروز از ساعت ۸ الی ۱۳ مراکز دندانپزشکی جهت ارائه خدمات فعال هستند.

وی با اشاره به بازرسی‌های صورت‌گرفته اشاره کرد و گفت: در طی این بازرسی‌ها ۸۶ مورد تخلف جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شد و ۹۰۰ کیلوگرم غذای فاسد کشف و ضبط شد.

قدس در ادامه عنوان کرد: باهدف نظام درمانی پیشگیرانه و مراقبت محور و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی بیماران و عوارض اجتماعی ناشی از هزینه‌ها، طرح ملی سلامت بخش از سال آینده اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه آزمایش‌های دانش‌آموزان دچار مسمومیت نشان از مسئله خاص و قابل‌توجهی ندارد، خاطرنشان کرد: بااین‌وجود بنا به دستور ریاست‌جمهور  تحقیقات و آزمایش‌ها ادامه دارد و گروهی از متخصصان سم‌شناسی برای انجام تحقیقات و حصول نتیجه به کار گرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه شمار زیادی از دانش‌آموزان ۶ ساعت پس از بروز علایم مسمومیت مرخص شدند؛ گفت:  پس از گذشت ۲۴ ساعت هیچ دانش‌آموزی باحال نامساعد در مراکز درمانی وجود نداشت و افراد بستری نیز بنا به نظر پزشک و به علت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای جهت حصول اطمینان از بهبودی کامل در بیمارستان بستری بودند که همگی پس از گذشت ۴۸ ساعت در سلامت از بیمارستان مرخص شدند.

قدس با بیان اینکه هم‌اکنون در شیب صعودی پیک هشتم کرونا هستیم؛ اظهار داشت: با کمترشدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شیوع کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه سیر صعودی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و تزریق واکسن، گفت: هم‌اکنون ۳۸ نفر مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری هستند که ۹ نفر آنان امروز بستری شدند و طبق گزارش‌ها ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۸۰ هزار نفر در شهرستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ساکن هستند و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی با اهتمام ویژه از سوی دانشگاه علوم پزشکی در این مناطق پیگیری می‌شود؛ بیان کرد: افزایش جمعیت در سال ۱۴۰۱ و پزشک خانواده و نظام ارجاع در سال ۱۴۰۲ اولویت وزارت بهداشت در ارائه خدمات بهداشت و درمان است.

قدس با اشاره به فرصت ۷ساله جهت تحقق پنجره جمعیتی در استان سمنان، ابراز داشت: ۱۱ قرارگاه و ۶۹ ریز کمیته برای افزایش نرخ جمعیت و فرزندآوری در استان سمنان تشکیل شد که این نشست‌ها ۲۰۰ مصوبه داشت و ۸۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: