[ad_1]

به گزارش قومس؛ بیست و ششم اسفند ۱۳۴۲ در شهرستان سمنان به دنیا آمد. پدرش قنبرعلی، آهنگری و جوشکاری می‌کرد و مادرش صدیقه نام داشت. تا دوم متوسطه درس خواند. ریخته‌گر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. نهم بهمن ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به گردن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای بهشت‌زهرای شهرستان تهران قرار دارد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید:

مدیون خانواده شهدا هستم

جنگ ایران و عراق جنگ حق علیه باطل است. صدام کافر است و از جانب ابرقدرت‌ها به قدرت رسیده است. به دستور امام این جنگ را تا هر سالی که طول بکشد باید ادامه دهیم؛ زیرا کلام امام، کلام حضرت مهدی (عج) است. من مدیون خانواده شهدا هستم و با تمام وجود از تمامی خانواده شهدا عذرخواهی می‌کنم که که نتوانستم حقی را که شهدا بر گردن ما دارند انجام دهم.

زندگی را بر یکدیگر شیرین کنید تا در روز قیامت خجل نباشید

مادر! از فرزندتان به شما وصیت که مانند حضرت زینب (ع) و حضرت علی‌بن‌الحسین صبر پیشه کنید تا از صابران، پشت ابر قدرت‌ها درهم شکند. مانند کوهی باشید که هرچه ضربه به آن وارد می‌آورند، آهی از آن برنمی‌خیزد. پایدار باشید تا خدای متعال از ایثاری که در راه او کرده‌اید، خشنود گردد.

مادرم و پدرم! در برابر اطرافیان خود به گونه‌ای باشید که شما را دوست خود بدانند نه دشمن خود. هرچه می‌توانید خوبی کنید. هرچند از آنان بدی می‌بینید، از قرآن سرمشق گیرید و سخنان ائمه اطهار را سرلوحه زندگی قرار دهید. از کسانی که می‌خواهند به اسلام و مسلمین ضربه بزنند، یاری نجویید. به مومنان نیکی کنید تا الفت در میان شما بیشتر شود. کم حرف بزنید و زیاد عمل کنید. از خودرایی اجتناب ورزید. از اسراف دوری کنید. فکر دیگران باشید. حق همسایگان را ادا کنید. زندگی را بر یکدیگر شیرین کنید تا در روز قیامت خجل در روبروی یکدیگر قرار نگیرد. با نظام جمهوری اسلامی با خلوص نیت رفتار کنید. حجابتان را رعایت کنید. امام را دوست بدارید، از خط مشی پیامبر و امامان دور نشوید و پیرو ولایت فقیه باشید.

انتهای متن/

[ad_2]

منبع

Shares: