[ad_1]

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان:

به گزارش قومس؛ حسین شکرویان روز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز شهید در سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان ابراز کرد: استان سمنان نزدیک به سه‌هزار شهید، هشت‌هزار جانباز و ۲۵۰ آزادگان تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

وی افزود:۳۵ هزار خانواده جامعه تحت‌پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان هستند و طبق قانون ۱۰۰ درصد هزینه درمان جامعه هدف باید از طریق بیمه پرداخت شود.

شکرویان افزود: تمامی مراکز درمانی بدون مشکل به جامعه هدف ارائه خدمت می‌کنند و در استان سمنان بیش از ۱۰۰ مرکز درمانی و تشخیصی با بیمه طرف قرارداد هستند که به جامعه ایثارگران خدمات ارایه می‌دهند.

وی یادآور شد: رفع مشکل درمان ایثارگران با اهتمام ویژه در دست پیگیری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری اردوی راهیان نور و دیدار با ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز شهید در استان سمنان است.

وی افزود: «سلام شهید» یکی از برنامه‌های شاخص در روز شهید است، که مسوولان ملی و استانی از خانواده شهدا دیدار خواهند کرد.

وی یادآور شد: نزدیک به ۶ هزار دیدار با خانواده شهدا از ابتدای امسال تا کنون در قالب طرح سپاس در استان سمنان انجام شد.

شکرویان تصریح کرد: کاشت نهال به نام شهدا از دیگر اقدامات شاخص بزرگداشت روز شهید در استان سمنان است.

وی افزود: تجلیل از ورزشکاران مدال‌آور خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان در اجلاسیه شهدا از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز شهید است.

شکرویان افزود: ۶۴۸ مورد ضبط خاطرات شفاهی ایثارگران در سال ۱۴۰۱ انجام و امسال یک عنوان کتاب در زمینه شهدا در استان سمنان چاپ شد.تا کنون ۱۰۴ عنوان کتاب درباره شهدا و ایثارگران استان سمنان به چاپ رسید.

وی گفت که پایش سلامت ایثارگران و والدین شهدا در استان سمنان در دستور کار قرار گرفت و یکهزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف مورد بررسی قرار گرفتند.

شکرویان ابراز کرد: ۶هزار و ۵۵۳ نفر تحت پوشش بیمه پایه و ۲۰هزار و ۷۶۴ ایثارگران و خانواده ایثارگران تحت‌پوشش بیمه تکمیلی هستند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران، افزود: تبدیل وضعیت یکهزار و ۱۱ نفر از ایثارگران مشغول به کار در دستگاه‌های دولتی استان سمنان انجام شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: بیش از یکهزار وام قرض‌الحسنه به جامعه هدف نیازمند تحت پوشش این بنیاد پرداخت شد.

وی بیان کرد: در قالب طرح ابتکاری استان سمنان امسال از ۱۴ خانواده شهید در قالب طرح زیارت با هدف دیدار و قرائت زیارت عاشورا ، دیدار شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: ایثارگرانی که فرم ج آنها قرمز نیست و از خدمات دولتی استفاده نکردند، در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اولویت می‌توانند برای دریافت خانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲۲ اسفند به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸، روز شهید نامگذاری شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: