[ad_1]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد:

به گزارش قومس، محمدرضا قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن روزهای تعطیلات عید نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان ضروری است تا مجموعه ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان با همراهی اداره کل تعزیرات، موضوع رصد بازار و اعزام مستمر گرو‌های بازرسی را بیش از گذشته در اولویت کاری خود قرار دهند.

قاسمی با بیان اینکه باید بازرسی‌های مسئولان در امر کنترل بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در رسانه‌ها انعکاس داده شود گفت :در این زمینه ادارات شهرستان به صورت پیوسته با رسانه‌ها و به ویژه دفاتر صدا و سیمای شهرستانها برای انعکاسفعالیت  گشت‌های نظارتی و بازدیدها ارتباط داشته باشند، چرا که موضوع بازرسی‌های مسئولان از بازار برای مردم ملموس نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به توزیع میوه تنظیم بازار عید در سطح استان بیان کرد: امسال در سطح استان ۵۲ غرفه برای توزیع میوه مورد نیاز مردم در ایام عید پیش بینی شده که از این تعداد ۱۹ غرفه در مراکز شهرستان‌ها و ۳۳ غرفه در شهرها و بخش‌ها دایر می‌شود و از روز جمعه آماده ارائه محصولات با قیمت مصوب دولتی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال تعداد غرفه‌ها نسبت به سال‌های گذشته کاهش دارد انتظار این است که نظارت‌ها بیشتر باشد. همچنین در رابطه با کاهش قیمت نیز در صورت لزوم بر اساس شرایط بازار و رفتار مصرف کننده و تشکیل کمیته راهبری این امکان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان مشکل جوجه‌ریزی در کل کشور به دلیل عدم تخصیص نهاده سویا را علت متلاطم بودن احتمالی بازار مرغ در اواخر فرودین سال آینده دانست و تأکید کرد: تلاش ما این است که در استان سمنان با تأمین نهاده سویا به جوجه‌ریزی بیش از یک میلیون قطعه برسیم.

قاسمی به تأمین شکر و برنج نیز اشاره کرد و گفت:روسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان موظف هستند تا پیگیر جذب سهمیه مورد نیاز شکر و برنج باشند تا تمام تقاضای مردم در ماه مبارک رمضان اجابت شود.

وی در ادامه به سایر کالاهای اساسی مورد نیاز اشاره و تصریح کرد: در ماه رمضان در رابطه با خرما نیز باید هر چه سریع‌تر نمایندگان و مباشران توزیع در شهرستان‌ها معرفی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در موضوع قیمت خرما نیز یک تن و ۶۰۰ کیلوگرم از سال گذشته در انبارها موجود است که با قیمت مناسب‌تر عرضه می‌شود. مازاد بر این ۵ تن خرما نیز برای عرضه امسال پیش‌بینی شده که با وجود افزایش قیمت نسبت به خرمای پارسال باز هم پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

قاسمی بر نظارت و بازرسی هر چه بیشتر از بازار عید و ماه مبارک رمضان توسط مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: