[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان درهمایش تکریم‌از شبانان و گله داران عشایر استان‌ سمنان گفت: حضور ارزشمند و پررنگ عشایر غیور در مناطق مختلف کویری، ییلاقی و قشلاقی، از مولفه های امنیت در سطح کشور است.

استاندار سمنان در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران نهاد برخواسته از انقلاب است، افزود: سپاه پاسداران همواره در تمامی حوزه‌ها و بخش های‌ مختلف حضور پر رنگ و ارزشمدی داشته و دارد که توجه به قشر تاثیرگذار و کم توقع عشایر، امری بسیار حائز اهمیت است.‌

وی همچنین تصریح کرد: عشایر غیور همواره با صبوری و متانت‌ خود در بخش ها و برهه های‌ مختلف کشور همراهی و کمک کردند و دولت سیزدهم، خدمت به مردم‌ مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و بویژه عشایر ارجمند را در دستور کار دارد.

این مقام مسئول به آمار دام سبک عشایر در استان سمنان اشاره کرد و افزود: بیش از یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار عشایر غیور استان سمنان قرار دارد که‌ سرانه دام عشایر در استان ، ۳ برابر سرانه‌کشوری است.

بنا به گفته استاندار سمنان طولانی ترین مسیر کوچ عشایر در کشور متعلق به عشایر استان سمنان‌ است‌ و در بحث خرید دام‌ تضمینی نیز در کشور پیشرو بوده ایم.

وی در نهایت از پرداخت تسهیلات دامدار کارت به عشایر وهمچنین درنظر گرفتن اعتبارت از محل سفر ریاست جمهوری به ایل ها خبرداد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: