[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در نشست خبری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه از تحصیل بیش از یک هزار و ۴۰۰ طلبه خواهر در مجموعه یازده مدرسه حوزه علمیه استان سمنان خبرداد و گفت: قریب به یک هزار و ۷۰۰ طلبه خواهر نیز از سطوح مختلف حوزه در سطح استان دانش‌آموخته شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران همچنین به تحصیل بیش از ۵۰ نفر از حوزویان اتباع خواهر در سطح استان اشاره و بیان داشت: اتباع خارجی مقیم استان سمنان هم می‌توانند با مراجعه به سایت جامعه المصطفی برای ثبت‌نام اقدام کرده و امکان تحصیل اتباع خواهر در سطح مدارس حوزه علمیه خواهران استان وجود دارد.

بنا به گفته نجم در یازده مدرسه حوزه علمیه خواهران استان یعنی از گرمسار تا بسطام علاقه‌مندان می‌توانند در ۵ رشته سطح سه یعنی فقه و اصول، تفسیر و علوم قران، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی تحصیل کنند.

وی بابیان اینکه در سطح ۴ حوزه قریب به ۳۰ طلبه خواهر در استان مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: در حال حاضر در این سطح در شهرستان سمنان رشته فقه خانواده دایراست و در شهرستان‌های دامغان و شاهرود در رشته‌های تفسیر تطبیقی و معارف و علوم قران سال آینده پذیرش انجام خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران در مورد نحوه پذیرش در سطوح مختلف حوزه اذعان کرد: پذیرش‌ها در سطح دو ویژه دانش آموزان کلاس نهم و علاقه‌مندان به تحصیلات حوزوی، سطح سوم مقطع تکمیلی طلبه‌های فارغ‌التحصیل سطح دوم و سطح چهارم مربوط به داوطلبان مقطع دکتری است.

وی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به‌صورت حضوری به مدارس حوزوی شهرستان خود و یا به نشانی اینترنتی www whc.ir مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجم بابیان اینکه مهلت ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده است گفت: آزمون ورودی در خرداد ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و پس از مصاحبه، نتایج نهایی در شهریور ۱۴۰۲ به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: