[ad_1]

به گزارش قومس؛ حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدی‌شهر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مهدی شهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی رویش‌های بسیاری داشت که در زمره این رویش‌ها شهادت است، تاکید کرد: جوانانی که بعضاً در دوران شاه زندگی شأن را به غفلت سپری می‌کردند با انقلاب اسلامی خودشان را احیا کردند و ره صد ساله را یک شبه سپری و برای رسیدن به میدان عشق از میدان مین گذشتند و این از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه عظمت‌هایی که شهدای ما در دفاع مقدس، دفاع از حرمین، دفاع از سلامت و … پدید آوردند از رویش‌های انقلاب اسلامی است که در فضای معنویت و اسلام پدید آمده است، افزود: در فرهنگ تشیع مهمترین نقطه درخشان شهادت محسوب می‌شود و آنجا که حضرت زینب در خطبه‌های در برابر ابن زیاد می‌فرمایند «شهادت آخر راه ما است» اهمیت خط سرخ شهادت معلوم می‌شود.

امام جمعه مهدی شهر با اشاره به نامگذاری هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز بیان کرد: در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی سربازان گمنام امام عصر (عج) در خنثی کردن عملیات مختلف دشمنان، نفوذ در دستگاه‌های اجرایی، تخریب برخی امکان مهم ایران اسلامی، توطئه‌های دشمنان، زمین خواری و مفاسد اقتصادی و … کارنامه درخشانی داشته‌اند.

بارانی در ادامه به هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه همه ما در قبال عرصه‌های خدادادی مسئول هستیم، تاکید کرد: یکی از مهمترین نعماتی که خداوند به مهدی شهر عطا فرموده، داشتن مراتع سرشار، جنگ‌ها و اراضی طبیعی است.

وی با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار جنگل‌های خدادادی و ۱۰۰ هکتار مراتعی که در اختیار عشایر مهدی شهری است، همگی برکت و روزی مردم ما است، ابراز کرد: همه ما وظیفه داریم تا اولاً در حفظ این منابع طبیعی کوشا باشیم و سپس آن را ترویج و گسترش دهیم.

امام جمعه مهدی شهر با بیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی با تمام مشغله‌ای که یک رهبر مملکت دارد، شخصاً درختی را غرس می‌فرمایند، به این معنی است که درختکاری اهمیت بسیاری دارد، بیان کرد: متأسفانه جایگاه ایران اسلامی در زمینه درختکاری در منطقه جایگاه خوبی نیست و لذا باید مقوله درختکاری تقویت شود.

بارانی با اشاره به شعار غرس یک میلیارد درخت در کشور، گفت: شعار منابع طبیعی غرس یک میلیارد درخت است اما این جز در سایه همراهی همه مردم و اقشار مختلف با دولتمردان و متولیان و همچنین حراست از پوشش گیاهی، میسر نخواهد شد.

مهر

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: