[ad_1]

به گزارش قومس؛ محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: دولت برای کنترل بازار شب عید باید حمایت از تولیدکنندگان و نظارت بر زنجیره توزیع کالا در بازار را در دستورکار خود قرار دهد.

وی افزود: حمایت از تولیدکننده و عرضه کالا به وفور در بازار و هم‌ترازی عرضه و تقاضا جلوی هرگونه سوءاستفاده و افزایش قیمت کالاها را می‌گیرد و مردم در شرایط مساعدی می‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این دولت باید برای فراهم آوردن زمینه مناسب در بازار نظارت دقیقی بر زنجیره توزیع کالا داشته باشد تا سوءاستفاده‌کنندگان و محتکرین نتوانند با اقدامات خود آرامش بازار را برای کسب سود بیشترشان به هم بزنند.

صفایی خاطرنشان کرد: سال گذشته تجربه خوبی در بحث عرضه میوه شب عید نداشتیم و متأسفانه میوه‌ای که عرضه شد کیفیت مناسبی نداشت و ۱۸ هزار تن از میوه‌های عرضه شده در بازار فاسد و دفن شد.

وی افزود: باید با تدبیر مناسب و اجرایی‌سازی تصمیمات صحیح در مورد نظارت بر توزیع کالا در بازار جلوی هرگونه افزایش قیمت یا کمبود عرضه کالا و همچنین عرضه کالای بی‌کیفیت گرفته شود و مردم با سهولت بتوانند کالای مورد نیاز خود را با بیشترین کیفیت و کمترین هزینه خریداری کنند.

فارس

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: