[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحیلی مرآت، زهرا شیخی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت با هدف بررسی وضعیت مسمومیت دانش آموزان توضیح داد: در این جلسه مسوولان وزارت بهداشت و مسوولان وزارت آموزش و پرورش، پدافند غیرعامل و مسوولان استانی حضور داشتند و جزئیات این حوادث مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گزارش دستگاه‌های مرتبط مسمومیت‌های گوارشی را در می‌کند افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد مسمومیت‌ها از نوع استنشاقی بوده و علائم مختلف آن بین ۳۰ الی ۴۵ دقیقه طول کشیده است اما خوشبختانه وضعیت دانش آموزان پایدار است.

شیخی ادامه داد: علت اصلی مسمومیت‌ها هنوز مشخص نیست و نمی‌توان تشخیص دقیق را اعلام کرد اما مسمومیت خفیف تایید شده است. در جلسه روز گذشته نیز وزرا گزارشی ارائه دادند و به دلیل اینکه هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست قرر شد مهلت یک هفته‌ای به وزارتخانه‌ها برای بررسی دلایل این موضوع داده شد و گزارش در جلسه هفته آینده ارایه شود.

نماینده مجلس توضیح داد: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید درخصوص عمدی یا غیرعمدی بودن این موضوع اظهارنظر کنند نه دستگاههای دیگر و قطعا مطالعات و تحقیقات ایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شیخی عنوان کرد: پدافند غیرعامل باید در این زمینه بیشتر فعال باشد چراکه سلامت دانش آموزان از هر چیزی مهمتر است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موضوع تعطیلی مدارس مطرح نیست افزود: امیدواریم شرایط به صورتی پیش برود که دانش آموزان و والدین بدون نگرانی در مدارس حاضر شوند.

پایان پیام/

فارس

[ad_2]

منبع

Shares: