به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، میترا تیموری در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: دانش‌آموزان اتباع خارجی و پناهنده در کشور در صورت تدوین سند جامعه آموزش اتباع خارجی آینده روشنی خواهند داشت.

وی هدف از تدوین این سند را ساماندهی و مدیریت کیفی امور تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان اتباع خارجی و پناهنده عنوان کرد.

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: همراهی و مشارکت دستگاه‌های حمایت‌کننده از پناهندگان در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس و دیگر موارد می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه اتباع خارجی را رفع کند.

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز اظهار داشت: دانش‌آموزان اتباع خارجی با چالش‌هایی در حوزه تحصیل مواجه هستند که باید رفع شود.

وی از جمله این مشکلات را در بحث سامانه سیدا، کمبود شدید فضای آموزشی در شهرستان‌های مجاز به اقامت اتباع خارجی، کمبود نیروی انسانی، افزایش روز افزون تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی نام برد و افزود: این‌ها از جمله دغدغه‌های اساسی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از تمامی دستگاه‌های اجرایی حمایت‌کننده از دانش‌آموزان اتباع خارجی تقدیر کرد و گفت: در استان سمنان ۹ هزار و ۳۵ دانش‌آموز اتباع خارجی از کشور افغانستان و دیگر کشورها هستند که در حال حاضر در بیش از ۴۲۳ آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.

دستورانی بر حمایت همه‌جانبه از آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات موجود و توجه ویژه دستگاه‌های بین‌المللی و فرا سازمانی برای ارائه هر چه‌بهتر خدمات آموزشی به دانش‌آموزان اتباع خارجی تأکید کرد.

انتهای پیام/۳۶۳/ ع

Shares: