[ad_1]

در آیین اختتامیه رویداد جامعه پرداز سمنان مطرح شد:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ اختتامیه همایش رویداد جامعه پرداز “دومین رویداد کشوری جمعیت، زن و خانواده” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد.

تحقق افزایش جمعیت با ازدواج سالم و به هنگام

سید کاظم فروتن دبیر شورای‌عالی جمعیت ضمن قدردانی از استاندار و مردم استان سمنان به‌واسطه دغدغه‌ای که در حوزه جوانی جمعیت دارند؛ اظهار داشت: بحث فرزند و افزایش جمعیت با ازدواج سالم و به هنگام محقق می‌شود.

دبیر شورای‌عالی جمعیت با تأکید بر اینکه برای فرار از سیاه‌چاله جمعیتی در کشور، تنها ۶ سال فرصت داریم؛ عنوان کرد: فرهنگ آینده‌نگری در سطح استان باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های خود را در حوزه جوانی جمعیت به تسهیلات اقتصادی گره نزنید و اقدامات جهادی را در این حوزه پرتوان و با امید ادامه دهید؛ اذعان کرد: حرکت‌ها و اقدامات در حوزه جوانی جمعیت  باید نتیجه محور باشد.

استفاده از ظرفیت مردمی عامل موفقیت در عرصه‌های گوناگون

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در آیین اختتامیه این رویداد جامعه پرداز، بیان کرد: برگزاری این رویداد با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، امری بسیار ارزشمند است.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه هرکجا که از ظرفیت مردم و حضور مردم استفاده کردیم، به موفقیت‌های مطلوبی در عرصه‌های مختلف دست یافتیم؛ خاطرنشان کرد: اگر امروز استان سمنان در حوزه‌های مختلف در کشور سرآمد است، به‌واسطه  یک دستی فرهنگ، تدین، دین‌داری و نشاط مردم استان است.

وی با بیان اینکه حضور فرزند در خانواده، نشاط و امید را به ارمغان ‌خواهد آورد؛ گفت: اهمیت‌دادن به مسائل مرتبط با خانواده صرفاً نگاه به مسائل اقتصادی نیست، بلکه مباحث فرهنگی و معنوی از جمله فرزندآوری نیز باید ویژه موردتوجه قرار داشته باشد.

هاشمی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در زمینه تحقق جوانی جمعیت و ترغیب به فرزندآوری در سطح جامعه، ابراز داشت: به بانک‌های عامل استان تأکید شده تا اولویت پرداخت تسهیلات، مربوط به ازدواج و فرزندآوری باشد.

استاندار سمنان در ادامه بیان کرد: شرایط تأمین شغل برای جوانان در حوزه بخش واحدهای تولیدی و صنعتی مهیا بوده و در این عرصه آمادگی کامل را داریم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: