[ad_1]

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با بیان اینکه   کتابخانه‌های عمومی استان سمنان دارای ۴۷ هزار و ۷۷۹ عضو هستند، گفت: یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۷۴۹نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۷۷ کتابخانه است، بیان کرد: از این تعداد ۵۶ کتابخانه نهادی، ۱۹ باب مشارکتی و دو باب به طور مستقل فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا استقبال و عضویت در کتابخانه‌های عمومی سطح استان با افت شدید همراه شده بود، افزود: متاسفانه در آن دوران چندین مرتبه کتابخانه‌ها تعطیل شد و یا حتی کسی اجازه ورود به مخزن را نداشت اما در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته با رشد دو برابری تعداد اعضاء مواجه شدیم.

طاهریان از اهدای ۱۵۹ هزارنسخه کتاب اهدایی از سوی ناشرین،مولفین و خیرین به کتابخانه های عمومی استان در سال جاری خبر داد و افزود: البته تمام این کتب اهدایی قابلیت نگهداری در کتابخانه را ندارند و از این تعداد کتاب اهدایی ۳۱ هزار و ۸۴۴ جلد آن ثبت شده و بیش از ۳۰ هزار نسخه دیگر به دلیل تکراری بودن آن به دستگاههای اجرایی، نهادهای دولتی و ایستگاه‌های مطالعه و برخی مدارس اهدا شده و مابقی کتاب‌ها بازیافت شده است.

بنا به گفته مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از ۵۶ هزار جلد کتاب امانت داده شده است.

این مقام مسئول از طرح” اهدای کتاب، اهدای دانایی” به مناسبت ۱۷ اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خبرداد و گفت:نهاد کتابخانه‌ها به مناسبت‌های مختلف و در قالب طرح‌ها و برنامه‌های متنوع مردم و مسئولین را به اهدای کتاب دعوت می‌کند و در این طرح که همزمان با هفته منابع طبیعی و ایام نوروز است اهدای کتاب و ترویج کتابخوانی پرداخته می شود.

طاهریان در نهایت در مورد سایر برنامه های سالروز تاسیس کتابخانه های عمومی تصریح کرد:  راه اندازی تور کتابخانه گردی، اجرای برنامه های متنوع برای گروههای سنی مختلف،نشست های بصیرتی و تلاش برای عضویت رایگان در این ایام زاسایر برنامه های مدنطر است.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: