[ad_1]

به گزارش قومس، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در خصوص برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اظهار کرد: دوازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از روز ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آغاز شده است و تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه و آموزه‌های آن‌ها با گسترش فعالیت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با ائمه معصومین به‌ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور بافرهنگ معصومین در جامعه را از اهداف اصلی برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، یک بخش ویژه هنری با محوریت کتاب «۵ حدیث از امام حسن عسگری (ع)» اضافه‌شده که شامل رشته‌های هنرهای تجسمی، دست سازه، داستان، شعر و هنرهای دیجیتال است.

طاهریان افزود: موضوعات جشنواره امسال در خصوص امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) است که علاقه‌مندان در قالب گروهی، خانوادگی و فردی به‌صورت مکتوب یا الکترونیکی می‌توانند شرکت کنند.

وی گفت: گروه سنی جشنواره نیز شامل گروه خردسال (سنین کمتر از هفت سال)، کودک (هشت تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) و گروه جوان و بزرگ‌سال برای سنین بالای ۱۸ سال است که علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: در بخش گروهی نیز با انتخاب گزینه گروهی در حساب کاربری فرد، امکان مشارکت در قالب جمع‌های دوستانه، دانشجویی و صنفی در رشته‌های با قابلیت گروهی میسر خواهد شد.

طاهریان گفت: همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی باید در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند تا یکم تیرماه ۱۴۰۲ از طریق آدرس http://razavi.samakpl.ir یا مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اقدام کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: