[ad_1]

به گزارش قومس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری هفته «امور تربیتی و تربیت اسلامی»، با بیان اینکه تربیت بر آموزش مقدم است، اظهار کرد: آیات قرآن کریم تزکیه، تربیت و خودسازی را بر تعلیم و آموزش مقدم می‌داند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) نیز تعلیم و تربیت را دو بال تعالی انسان می‌دانند که چنانچه هر یک از این بال‌ها وجود نداشته باشد، رشدی شامل حال انسان نخواهد شد.

مطیعی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید «مَن نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلیَبدَأ بِتَعلِیمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعلیمِ غَیرِه»؛‌ هر کس خود را پیشوا و مربی مردم قرار می‌دهد، باید پیش از آموزش دیگران خودسازی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه ریشه آنچه بر زبان انسان جاری می‌شود قلب انسان است، گفت: صورت و بیان خوش، نیازمند سیرت نیکو و قلب پاکیزه و طاهر است.

مطیعی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری تربیتی روی نسل جوان، کشور را از جمیع خطرات و تهدیدات مصون خواهد کرد.

وی با اشاره به فرازی از مناجات شعبانیه گفت: «انقطاع الی‌الله» زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، مربی، متربی و محتوای تربیتی را سه ضلع مثلث تربیت دانست و اظهار کرد: مربیان عزیز نقش و جایگاه خود را در تربیت انسان‌ها فراموش نکنند.

مطیعی با بیان اینکه مربیان باید تهدیدات فرهنگی و اجتماعی روز را بشناسند، تصریح کرد: تأثیرگذاری مربی بر روی متربی، نیازمند برقراری ارتباط دوسویه و فعال با او است.

مطیعی تربیت مربیان مجرب را پیش‌نیاز تربیت متربیان دانست و خاطرنشان کرد: فعالان و دست‌اندرکاران امور تربیتی توجه ویژه‌ای به تربیت مربیان متعهد، متخصص و مکتبی داشته باشند.

در ابتدای این جلسه، عادل خالقی‌ثمرین، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل را در حوزه امور تربیتی تشریح کرد.

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: