[ad_1]

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در گفتگو با مرآت:

غلامرضا فخررو رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: در ابتدای انقلاب کشور شرایط پیچیده‌ای داشت و آماده  مقابله با دشمن نبود، به همین خاطر متخاصمان این سرزمین این فرصت را بهترین زمان برای ضربه زن به کشور یافتند که به خواست خداوند شکست خوردند.

وی در ادامه افزود: در مهرماه سال ۶۰ ازدواج کردم و حدود ۶ ماه بعد از ازدواج یعنی در اسفندماه سال۶۰ به جبهه اعزام شدم و همسرم نه‌تنها مخالفتی نداشت بلکه مشوق من هم برای رفتن به جبهه بود و با صبر و بردباری مسئولیت زندگی را به دوش کشید، تا با خیال راحت بتوانم به جبهه اعزام شوم.

فخررو بیان کرد: در طول سال‌های جنگ تحمیلی بارها به جبهه اعزام شدم و در دی‌ماه سال ۶۳ در جریان عملیات بدر از ناحیه سینه و بازوی چپ مجروح شدم ولی بااین‌وجود چندین بار دیگر نیز عازم جبهه شدم و آخرین بار در سال ۶۷ در جبهه‌های غرب کشور حضور یافتم.

وی همچنین ابراز کرد: مادرم همیشه من را برای رفتن به جبهه پشتیبانی و حمایت می‌کرد و باوجودآنکه در حال مهیاکردن شرایط ازدواج من بود اما مانع رفتن من به جبهه نشد.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در رابطه باانگیزه جوانان از اعزام به جبهه بیان کرد: قطعاً جوانان در آن دوران برای تفریح و یا فرار از مسئولیت به جبهه  نمی‌رفتند و برای دفاع از وطن و ناموس به خاطر گوش دادن به فرامین رهبری عازم جبهه می‌شدند.

فخررو تصریح کرد: قطعاً تمام رزمندگان برای مبارزه با دشمنان و همچنین مبارزه با علایق و نفسشان به جبهه آمده بودندکه یا در این راه شهید شوند و یا در راه دفاع  از آرمان‌های خود به پیروزی دست پیدا کنند.

بنا به گفته این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس جبهه‌های نبرد صحنه‌هایی از معنویت و اخلاص بود چون درآن دوران کسی برای پول و یا پست و مقام به جبهه نمی‌آمد واصلا حرفی از این موارد نبود و بسیجی‌ها تنها بادلشان به جبهه می‌آمدند و قصدشان رضایت خدا بود.

وی بابیان اینکه جوانان باید در مسیر ولایت ثابت‌قدم بمانند و از اسلام فاصله نگیرند، گفت: مردم و مسئولان باید خود را مدیون زحمات رزمندگان بدانند چراکه از همه جان خود برای دفاع از کیان این مرزوبوم گذشتند تا به آسایش و رفاه برسیم.

فخررو بابیان اینکه تفکر دفاع مقدس راهگشای حل مشکلات است، اظهار کرد: باید از دفاع مقدس درس‌های فراوان گرفت و به خود متکی بود، همان‌طور که مردم یکپارچه بصیرت پیدا کردند و دشمن را شکست دادند امروز هم برای شکست پروژه‌های متعدد دشمنان باید از آن دوران الگو گرفت و به سیره شهدا عمل کرد.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: