[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ اولین رویداد باشگاه رسانه‌ای دختران سلما در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان و با حضور دختران جوان فعال در رسانه و باهدف ایجاد مشارکت حداکثری در تبیین و معرفی بانوان مؤثر در استان سمنان و توانمندی‌های آنان برگزار شد.

فعالان رسانه به روایت و تبیین صحیح از توانمندی‌های بانوان بپردازند

سعیده همتی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان با بیان اینکه این رویداد باهدف ایجاد انگیزه در بانوان جوان فعال در رسانه برگزار شده است؛ عنوان کرد: امروزه علی‌رغم آنکه بانوان بیشترین افرادی هستند که در کشور کار رسانه انجام می‌دهند؛ اما در گفتمان‌سازی الگوی سوم زن مسلمان و در عرصه رسانه دچار خلأ هستیم و برگزاری این رویداد در جهت تبیین روایت صحیح و شبکه‌سازی درست در این راستا است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در ادامه بیان کرد: موضوعات مرتبط با بانوان همواره یکی از مهم‌ترین ابزار دشمنان در ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی ایران بوده و هست.

وی افزود: عدم آگاهی و تبیین درست مسائل و ارزش‌هایی همچون حجاب باعث شد بسیاری از رسانه‌ها و افرادی که ناگاه بودند به ابزار دشمن تبدیل شده و این مسئله هزینه‌های بزرگی را به‌نظام تحمیل کرد.

همتی با تأکید بر اینکه ضروری است روایت صحیح و تبیین درستی از مسائل برای نسل جوان و نوجوان صورت گیرد؛ خاطرنشان کرد: این که روایت از سوی بانوان جوان و نوجوان آگاه و ارزشمند جامعه شکل گیرد باعث می‌شود تا اثرگذاری بیشتری در عرصه کار رسانه داشته باشد.

کنشگری در رسانه، میدان نبرد دختران حاج قاسم

در این رویداد رسانه‌ای حمید قرائیان فعال فرهنگی و رسانه‌ای به روایتگری با موضوع عصر امروز و وظایف دختران حاج‌قاسم پرداخت و اظهار داشت: بانو و دختر جوانی که قصد دارد به‌عنوان بانوی تأثیرگذار به کنشگری بپردازد باید در ابتدا یک فرد مجاهد بوده و مانند حاج‌قاسم سلیمانی در میانه میدان به جهاد بپردازد.

وی افزود: اولین شرط مجاهدت و در میانه میدان بودن مبارزه با نفس خود است.

قرائیان با بیان اینکه مجاهدت سختی‌های خاص خود را دارد؛ عنوان کرد: هر سنگری یک خاکریز، جبهه، میدان و نبردی دارد و عرصه جبهه بانوان جوان تأثیرگذار، اثرگذاری و کنشگری آنها در رسانه است.

 

رسانه ابزار مهمی برای انتقال روایت‌ها

آرزو صادقی فعال رسانه‌ای ضمن آموزش و پرداختن به اهمیت و اثر روایتگری و سبک روایت‌ها در بیان مسائل و کنشگری، عنوان کرد: امروزه قدرت‌های دنیا به این مهم رسیده‌اند که اثرگذاری در جریان‌ها و اذهان بستگی به وجود یک ابزار برای قدرت و تمرکز دارد و آن ابزار رسانه است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه دشمن از رسانه جهت ضربه‌زدن به تمدن و اعتقادات ما استفاده می‌کند؛ بیان کرد: بنا به تعبیر رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان، دنیا در حال گذار و تغییر به‌سوی نظم جدید جهانی است که این مسئله خود می‌تواند و باید موضوعی برای روایت‌های رسانه‌ای ما باشد.

صادقی یادآور شد: این روایت حاوی نکاتی مهم مانند قریب‌الوقوع بودن تحولی بزرگ و نقش و تأثیرگذاری نسل جوان و دانش‌آموزان در شکل‌گیری این نظم جدید است.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار رسانه‌ای در جهت امیدآفرینی و بیان واقعیات در زمینه توانمندی‌های کشور و شهر و استان، گفت: روایت و خبرسازی درست به‌گونه‌ای که منظور خود را به شکل مطلوب به مخاطب و گیرنده پیام برسانیم؛ مهم‌ترین مسئله کنشگری در عرصه رسانه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: