[ad_1]

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس الدین، کارشناس مذهبی و رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با بیان اینکه نامگذاری روز میلاد امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار یک ابتکار و ژرف‌نگری سنجیده از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: رسالت امام حسین (ع) پاسداری و صیانت از کیان بوده و اگر واقعه روز عاشورا محقق نمی‌شده تمام زحمات انبیا و اوصیا الهی به هدر می‌رفته است.

این کارشناس مذهبی در ادامه افزود: اگر امام حسین (ع) سکوت کرده و به وظیفه‌ای که برعهده او گذاشته شده بود عمل نمی‌کرد، امروز از اسلام جز نامی بیشتر باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه پاسداری کلمه‌ای بسیار مقدس و متعلق به انسان‌های متدین و مخلص است، افزود: نکته حائز اهمیت این است که میلاد امام حسین (ع) بزرگ‌ترین پاسدار دین، شرف و آزادی به عنوان افتخاری برای پاسداران این مرز و بوم به عنوان روز پاسدار نام گرفته است.

شمس الدین تصریح کرد: پاسداران کشور ما همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران حافظ و پاسدار ارزش‌های دینی بوده و در این راه مخلصانه جان خود را نثار کردند.

رئیس ستاد قامه نماز استان سمنان وظیفه امروز پاسداران را با توجه به شرایط فعلی جامعه بسیار حساس و حائز اهمیت دانست و بیان کرد: دشمن امروز با جنگ ترکیبی و در میدان‌های مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در حال ضربه زدن به کشور است و نیاز است که پاسداران این حساسیت را درک کرده و خود را مهیا کنند.

بنا به گفته این کارشناس مذهبی، هوشیاری و بصیرت و دشمن‌شناسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و چه در شرایط فعلی قابل ستایش و تحسین است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: