[ad_1]

به گزارش قومس؛ کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، پنج‌شنبه ۴ اسفند اظهار کرد: شمار موارد بستری جدید در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در هفته جاری ۳۱ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کروناویروس در استان افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۱۰۳ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در یک هفته اخیر و از ۲۶ بهمن لغایت روز گذشته ۳ اسفندماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و به‌این‌ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کروناویروس تاکنون به ۱۲ هزار و ۳۲۲ نفر رسیده است.
این پزشک فوق‌تخصص ادامه داد: علاوه بر این در این مدت ۵۰ هزار و ۷۸۱ بیمار نیز به‌صورت سرپایی در بیمارستان شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

قدس اضافه کرد: با ترخیص تعداد دیگری از مبتلایان بهبودیافته، خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۹۲ نفر رسید.

گفتنی است، تعداد بستری استان سمنان برخلاف این هفته که ۳۱ مورد بوده در هفته قبل ۱۷ و هفته پیش از آن نیز ۵ نفر بوده است؛ ضمن اینکه متأسفانه سرخه همچنان تنها شهرستان نارنجی استان است و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و عمدتاً در وضعیت آبی کرونایی هستند.

ایسنا
انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: