[ad_1]

به گزارش قومس، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در سال آینده یک ردیف بودجه مستقل  و سرانه سلامت برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری دیده شده است و پیشنهاد این بودجه تحت عنوان لایحه‌ای به مجلس فرستاده شده است.

به گفته وی امسال برای اولین بار یک ردیف بودجه تحت عنوان تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در بودجه پرستاری تعیین می‌شود.

او بیان کرد: پرداختی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به صورت علی‌الحساب به پرستاران وزارت بهداشت داده شده است اما پرستاران شاغل در سایر بخش‌ها این علی‌الحساب را به دلیل فرهم نبودن زیرساخت‌ها دریافت نکرده‌اند که در حال حاضر  بودجه و اعتبار این کار تامین شده و هر بهونه‌ای از انجام این کار به نوعی استنکاف از قانون است.

او افزود: در یک سال گذشته بالغ بر ۱۳۵۰ مرکز مراقبت در منزل مجوز گرفته‌اند و امیدوارم این نوع خدمت تحت پوشش بیمه قرار بگیرد .آیین نامه هوم کر مورد بازنگری قرار گرفته است که در پی آن توسعه مراقبت@های تسکینی انجام  شده و آیین نامه‌های آن ابلاغ و تصویب شده است.

او ادامه داد: با انجام توافق نهایی و احتمالا مجوز جذب ۴۰ هزار نفر در گروه سلامت گرفته خواهد شد و طبق سنوات گذشته که ۴۰ تا ۵۰ درصد از استخدامی‌ها مربوط به گروه پرستاری است و امیدوارم تا پایان سال مجوز جذب ۲۰ هزار پرستار اخذ شود.

او گفت: برای اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مبلغ پنج هزار میلیارد تومان تعیین و بالغ بر ۵۰ درصد توسط سازمان برنامه و بودجه به بیمه‌ها داده است. تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای سال بعد وارد سرانه سلامت خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: