[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، امید کهربایی مدیرکل زندان‌های استان سمنان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران، گفت: نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندانی استان سمنان با همکاری حوزه هنری استان سمنان و مؤسسه هنرهای نمایشی صبح امروز با رقابت گروه‌های نمایشی برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه ایجاد نشاط و به دنبال آن گسترش فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندانیان بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: زمانی که مردم از نشاط اجتماعی برخوردار باشند و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش پیدا کند به‌موازات آن آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انگیزه برای سیر پیشرفت اصلاحی در زندانیان از اولویت‌های سازمانی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا و برای ایجاد نشاط اجتماعی و باتوجه ‌به ضرورت کارکرد برنامه‌های نمایشی نخستین جشنواره تئاتر مددجویان زندانی در استان برگزار شده است.

کهربایی از مشارکت گسترده زندانیان در این جشنواره خبر داد و تشریح کرد: بیش از ۵۰ مددجوی زندانی با حضور در این جشنواره استانی به رقابت پرداختند تا گروه‌ها و استعدادهای برتر شناسایی شوند.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با بیان اینکه این گروه‌های در چند رشته نمایشی به رقابت پرداختند، تصریح کرد: گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره در رشته‌های تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه و نمایشنامه‌خوانی به رقابت پرداخته و سه گروه برتر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

وی از حضور گروه‌های برتر زندانیان استان سمنان در بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور خبر داد، و عنوان کرد:  با رأی هیئت داوران در مرکز استان و انتخاب گروه‌های برتر در هریک از رشته‌ها این مددجویان برای حضور در بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور اعزام خواهند شد.

کهربایی با بیان اینکه همکاری نهادهای فرهنگی در استان سمنان بسیار قابل‌اهمیت است، بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها با حضور و همکاری حوزه هنری و مؤسسه هنرهای نمایشی استان سمنان برگزار شد و می‌طلبد تا این اقدام‌ها گسترش بیشتر در راستای اصلاح و تربیت زندانیان پیدا کند.

انتهای خبر /

[ad_2]

منبع

Shares: