[ad_1]

به گزارش قومس، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و سیف‌الله سعدالدین، رئیس دانشگاه سمنان بعدازظهر امروز در زمینه گسترش برنامه‌های مشترک دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این جلسه با اشاره به حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی از کسب‌وکارهای خانگی، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در ارتقای کسب‌وکارهای کوچک را مؤثر ارزیابی کرد.

طاهریان بیان کرد: توانمندسازی صاحبان ایده و دستیابی به فرصت‌های جدید کسب‌وکار می‌تواند در کاهش بیکاری مؤثر باشد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از نگاه علمی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان سمنان گفت: با وجود ظرفیت‌های فرهنگی در این استان، اگر ظرفیت دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی به خوبی شناسایی و نقش آن در توسعه فرهنگ استان تبیین شود، می‌توان شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه فرهنگی استان سمنان بود.

رئیس دانشگاه سمنان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی کامل برای مشارکت در این طرح به اهمیت ارتباط دوسویه دانشگاه و نهاد کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه انجمن‌های علمی در هر صنف و هر رشته، ارائه نقد، راهنمایی، پیشنهاد و همکاری در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است.

سعدالدین ادامه داد: دانشگاه سمنان نیز می‌تواند با شناسایی ضعف‌ها و ارائه نظرات علمی، راهگشای فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در راه ارائه خدمات بهتر و رضایت کاربران باشد.

در این نشست مقرر شد دانشگاه سمنان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در راستای پیشبرد اهداف همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با در اختیار قرار دادن مکانی مناسب در دانشگاه، موجب رونق‌بخشی به فعالیت‌های کسب‌وکارهای کوچک در استان باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: