[ad_1]

نجفعلی انتظاری، دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه قیام مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است،گفت: این قیام به واسطه اربعین کشتار ناجوانمردانه مردم قم رقم خورد و تاثیر بسزایی در روند تکامل و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: برخی روزها در انقلاب اسلامی به جهت اهمیت و سرنوشت ساز بودن به عنوان یوم الله شناخته می شوند و ۲۲ بهمن و قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن نیز از این رویداد های برجسته و یوم الله هستند.

انتظاری ابراز کرد: ادامه پیدا کردن قیام ها به جهت اربعین شهدای قم و تبریز در سایر شهرهای کشور موجب شکل گرفتن بیشتر نهضت امام خمینی (ره) و زمینه ساز پیروزی آن شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: زمانیکه قیام‌هامستمر شده و از یک حرکت ناگهانی و موجی خارج می شوند موجب می شود افراد بیشتری به این قیام بپیوندند و به همین خاطر تفکر امام خمینی ترویج بیشتری در بین آحاد جامعه پیدا کرد.

بنا به گفته انتظاری، قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز نتایج مهمی به دنبال داشت که رویارویی مردم با اساس سلطنت و رژیم بخشی از آن است به‌گونه‌ای که پس از قیام مردم قم و تبریز، شعار «مرگ بر شاه» در سراسر ایران طنین‌انداز شد و افزایش محبوبیت حضرت امام خمینی (ره) در میان انقلابیون را به دنبال داشت.

وی در نهایت ابراز کرد: نگاه به سیر حوادث تاریخ کشور نشان می دهد مردم آذر بایجان پیوندی گسست ناپذیر با حرکت انقلاب داشته اند و اگر قیام مردم تبریز تبود قطعا حادثه قم به فراموشی سپرده می شد و شاید مسیر انقلاب اسلامی تغییر می کرد.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: