[ad_1]

به گزارش قومس، محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: اعمال مجازات در اندیشه همه مکاتب کیفری اثر تربیتی و اصلاحی دارد، اما در نظام کیفری اسلام آثار اعمال کیفر صرفاً دنیوی و مادی نبوده و علاوه بر آن، اثر معنوی تطهیر مجرم از آثار سوء ارتکاب جرم مورد توجه است.

عبدالهی ادامه داد: مکتب اسلام بدنبال اصلاح مجرم است و اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها از راه‌های تربیت و اصلاح زندانی بشمار می‌آید.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان درصدد آن بوده تا هوشمندانه اصلاح و تربیت زندانی را در ندامتگاه‌ها فرصتی برای مقدمه بازگشت شرافتمندانه آنان به جامعه و خانواده‌شان فراهم کند.

وی افزود: در همین راستا حرفه‌آموزی و اشتغال ۲هزار و ۱۰۳ زندانی طی ۱۰ ماه اخیر سال جاری در زندان‌های استان سمنان مهیا شده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: اشتغال و حرفه‌آموزی ایجاد شده برای زندانیان از طریق « اشتغال به کارگاهی، اعزام به کار و اشتغال به کار نشسته » ممکن شده و برای تعداد ۸۳۲ زندانی گواهینامه حرفه‌آموزی صادر شده است.

عبدالهی در خاتمه خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان سمنان زندان را وسیله تربیت، اصلاح و محلی برای تفکر و تأمل زندانی از سوء رفتار گذشته‌اش می‌داند و قصد دارد علاوه بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی در ندامتگاه‌ها، جمعیت کیفری را به صورت صحیح مدیریت کرده، تا پیشگیری از وقوع جرم در نهایت درایت بعمل آمده برای جامعه اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: