[ad_1]

به گزارش قومس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عصر امروز ضمن بازدید از بخش‌های مختلف یک مجتمع آموزشی و مهارتی در سرخه با اشاره به پیشرفت‌های کم‌نظیر علمی کشور در دهه‌های گذشته اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خود با دانش‌آموزان و دانشجویان بر تحصیل، تهذیب و ورزش تأکید دارند.

مطیعی آمادگی نوجوانان برای ارتباط با خداوند متعال را بیش از سایر اقشار دانست و افزود: معنویت و ارتباط با خدا، مقدمات رشد انسان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علم و فناوری را مهیا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه علم و دانش زمینه‌ساز سیطره انسان بر طبیعت است، اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و هسته‌ای حرف اول را در منطقه می‌زند، به‌واسطه تلاش همه‌جانبه برای کسب علم و دانش است.

مطیعی با اشاره به دشمنی مستکبران با نظام اسلامی گفت: ریشه قرآن‌ستیزی دشمنان، ترس و واهمه آنها از فراگیر شدن دامنه اسلام در جهان است.

وی با یادآوری آموزه‌های دینی مبنی بر ضرورت دستیابی به علم حتی در نقاط دوردست ادامه داد: اسلام در همه حوزه‌ها دست برتر را دارد؛ مشروط بر اینکه برای کسب علم و دانش شبانه‌روز تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به ایده رهبر معظم انقلاب اسلامی برای طراحی تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های متنوع ایران به‌ویژه نیروی انسانی ممتاز و فرهیخته قطعاً به تحقق تمدن اسلامی منجر خواهد شد.

مطیعی به ضرورت نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تحولات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: جهان در حال عبور از نظام تک‌قطبی به نظامی چندقطبی است و باید به جایگاه ایران در نظم جدید توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در ابتدای این بازدید، با حضور در یادمان شهدای دانش‌آموزی به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

مطیعی سپس با حضور در بخش‌های مختلف آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی این مجتمع، در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.

وی در این بازدید با تقدیر از اقدامات کادر آموزشی این مجتمع گفت: مدیران این مرکز، از روش‌های ابتکاری جذابی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان بهره گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان سپس با حضور در یکی از کلاس‌های این مجتمع، ضمن اطلاع از نحوه استفاده از وسایل کمک‌آموزشی، در فضایی صمیمی با حاضران گفت‌وگو کرد.

مطیعی از آمادگی دفاتر ائمه جمعه برای دریافت و انعکاس نظرات دانش‌آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: شنیدن نظرات و انتقادات دانش‌آموزان، وظیفه مسؤولان و مدیران استان سمنان است.

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: