[ad_1]

حجت الاسلام مهدی اشرف،امام جمعه سرخه در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با بیان اینکه عید مبعث،روز آغاز نزول قرآن و تکلم خداوند با بندگانش است،گفت: ریشه اصلی معضلات بشر امروز به دلیل تن دادن به نسخه های جاهلیت مدرن است که در عین جذابیت نتوانسته بشر را به آرامش برساند.

حجت الاسلام مهدی اشرف با بیان اینکه دین اسلام نسخه شفابخش بشریت است، افزود: بنا بر روایات تمام تعالیم انبیا درسوره بقره قرآن جمع شده و تمام سوره بقره در آیت الکرسی جمع شده که قله قرآن است که در آن به دونکته اساسی توحید و مبارزه با طاغوت تاکید شده است.

بنا به گفته حجت الاسلام اشرف، پیام مبعث در دو جمله خدا پرستی و مبارزه با طاغوت خلاصه می شود و عصاره دعوت انبیا در این است که بندگان ولایت خداوند را بپذیرند و در برابر دشمنان خداوند بایستند، که اگر دشمنان مسلط شوند انسان هر روز بیشتر در تباهی فرو می‌رود.

امام جمعه سرخه بیان کرد: کسانیکه به دنبال انکار تعالیم خداوند بوده و می‌خواهند راهی به غیر از انچه هست به مردم نشان دهند، در تلاش هستند تا او را به اوج بهره‌مندی از لذتهای دنیوی هدایت کنند، در حالیکه براساس تعایم قرانی اینجا خانه نهایی انسان نیست و باید تحت هدایت انبیا به خانه ابدی و نعمت‌هایی که در شان انسان است دست یافت.

وی وحدت را به عنوان یکی از مهمترین آموزه‌های نبی اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: مسلمانان باید هوشیار باشند و با هوشیاری و بصیرت اسیر توطئه‌های دشمنان و شیاطین نشوند و با اتحاد، همدلی و حفظ یکپارچگی خود، بر اقتدار مسلمین بیافزایند.

امام جماعت سرخه در نهایت ابراز کرد: کسی که ادعای دوستی با اهل بیت (ع) و پیامبر (ص) را دارد باید سعی کند با سیره و روش و منش آنها آشنا شود و عامل به دستورات آنها باشد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: