[ad_1]

محمدرضا فدائیان رئیس پلیس فتای استان سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ اظهار داشت: در پی اعلام شکایت ۲ تن از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به‌صورت غیرمجاز به‌حساب کاربری آنها دسترسی پیدا کرده است، باتوجه‌به اهمیت موضوع پرونده تشکیل و پیگیری آن به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افزود: مأموران پلیس فتا باتوجه‌به اظهارات شکات و مستندات جمع‌آوری‌شده، با استفاده از سامانه‌های هوشمند پلیسی و انجام اقدامات فنی، در کمترین زمان ممکن هویت فرد موردنظر را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی متهم به پلیس فتا احضار شد.

وی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه شد و سعی در فریب به کارآگاهان پلیس را داشت، اضافه کرد: متهم در ادامه با مشاهده مستندات و ادله غیرقابل‌انکار پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت آن را انگیزی شخصی اعلام کرد و با تکمیل پرونده، جهت ادامه رسیدگی به مرجع قضایی اعزام شد.

فدائیان ضمن اشاره به ماده ۷۲۹ قانون مجازات اسلامی بیان داشت: برابر قانون هرگاه شخصی به‌صورت غیرمجاز به داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی که به‌وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن در نظر گرفته شده است، لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

انتهای پیام/

 

[ad_2]

منبع

Shares: