[ad_1]

به گزارش قومس، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان ضمن اشاره به ورود سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان بیان کرد: همانطور که در ستاد مدیریت بحران نیز تاکید کردیم تأمین سوخت مورد نیاز روستاهای فاقد گاز، به خصوص در دستور کار فرمانداران و شرکت ملی نفت و پالایش فرآورده‌های منطقه شاهرود قرار گیرد تا به خصوص مردم مناطق محروم با مشکل روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه ذخیره آرد مورد نیاز خبازی‌ها و هم دارو برای خانه‌های بهداشت روستاها در کنار تأمین سوخت مورد نیاز روستاهای فاقد گاز، سه اصل مهم در زمان بارش برف و برودت هوا در استان سمنان است، تاکید داشت: راه‌هایی که مشخصاً در طول زمستان با مشکل روبرو می‌شوند و تردد در آنها نیز غیرضروری است می‌بایست قبل از اینکه مردم در آن وارد و گرفتار کولاک و برف شوند و سپس عوامل امدادی بخواهند آنها را نجات دهند، مسدود شود.

استاندار سمنان ادامه داد: اگر چنانچه نیاز به مسدود سازی راه‌ها و یا گردنه‌های برف گیر در استان سمنان به دلیل بارش برف وجود داشت، حتماً می‌بایست مکانی برای اسکان مسافران و در راه ماندگان تعبیه شود در این زمینه به خصوص هلال احمر و راهداری توجه داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه رسانه‌های جمعی درباره فرهنگ سازی مصرف گاز و انرژی در استان سمنان تلاش کنند، تاکید کرد: اولویت تأمین گاز در استان سمنان طبق دستورالعمل‌ها مشترکان بخش خانگی هستند اما انتظار هم می‌رود که مشترکان خانگی با صرفه‌جویی در تأمین گاز مورد نیاز بخش تولید استان سهیم باشند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در زمینه تأمین سوخت مورد نیاز مرغداری‌ها و همچنین گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی دامی اهتمام داشته باشد، تاکید کرد: باید به صورتی موج‌های سرما مدیریت شود که شاهد بروز خسارات وارده به بخش‌های تولیدی مرتبط با جهاد کشاورزی نباشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه اصرار بر تعطیل مدارس نداریم علیرغم اینکه در بستر مجازی در دو سال کرونا شاهد بودیم که اتفاقات خوبی در استان سمنان رخ داد، بیان کرد: در صورت بروز برف و باران و یخبندان اعلام تعطیلی مدارس نشود بلکه مسئولان آموزش و پرورش اعلام کنند که آموزش‌ها در بستر مجازی و به صورت غیرحضوری دایر است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: