[ad_1]

حسین شاطری برادر شهید حسن شاطری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با بیان اینکه شهید شاطری دوران ابتدایی را در مدرسه صدیقی و راهنمایی را در مدرسه آریا گذراند و سپس در ادامه در هنرستان شهید عباسپور مشغول به تحصیل شد؛ اظهار داشت: حاج حسن از همان روزهای نخستین شروع تظاهرات انقلابی مردم در زمان رژیم پهلوی همواره فردی مؤثر و در صحنه بود و این لاش و مجاهدت‌ها تا به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی و پس از آن ادامه داشت.

برادر شهید شاطری در ادامه بیان کرد: برادرم پس از پیروزی انقلاب و در سن ۱۷ سالگی مشغول به خدمت‌رسانی در عرصه‌های جهادی و کمک به محرومیت‌زدایی و همچنین همکاری با بسیج در تأمین امنیت داخلی کشور با فعالیت‌هایی همچون شرکت در گشت‌های شبانه شد.

وی افزود: علاوه بر این فعالیت‌ها، شهید شاطری در انجام امور فرهنگی و شرکت در گروه تئاتر مسجد مهدیه شهر سمنان نیز مشارکت داشت.

شاطری با بیان اینکه حاج حسن انسانی بسیار مهربان و دلسوز بود؛ عنوان کرد: هیچ‌گاه ندیدیم دروغی بر زبان شهید شاطری جاری شود و راست‌گویی همواره جزو منش‌های فردی او بود.

برادر شهید شاطری با اشاره به اینکه حاج هستند از ۱۳ سالگی بر نماز و روزه خود مداومت تکاملی داشت؛ گفت: او به‌شدت به صله‌رحم اعتقاد داشت و به طور مرتب جویای احوال اقوام حتی اقوام دور بود.

وی افزود: شهید شاطری تا زمان شهادت همواره بر صله‌رحم اصرار می‌ورزید و هرگاه از تهران یا شهرهای دیگر به سمت سمنان حرکت می‌کرد حتی به‌اندازه یک احوالپرسی ساده به اقوامی که در مسیر بودند سر می‌زد و یا به‌صورت تلفنی جویای احوال آنان می‌شد.

شاطری با بیان اینکه حاج هستند نسبت به پدر و مادر خود بسیار مؤدبانه و محترمانه برخورد می‌کرد؛ ابراز داشت: برادرم الگوی کاملی در احترام به والدین بود. به طور مثال هرگاه پدرم وارد منزل می‌شد به احترام پدر برمی‌خاست و تا پدر نمی‌نشست شهید شاطری به خود اجازه نشستن در حضور پدر را نمی‌داد.

برادر شهید شاطری با اشاره به اینکه حفظ حرمت والدین از خطوط قرمز حاج حسن بود؛ بیان کرد: در هر شرایط و در هر منطقه‌ای که بود حداقل یک روز درمان تماس می‌گرفت و جویای احوال پدر و مادر می‌شد و همواره ما را به مراقبت از احوال پدر و مادر توصیه می‌کرد.

وی افزود مادر ما بسیار حساس بود که با افراد نامناسب در ارتباط نباشیم و همواره بر روابط دوستی فرزندان خود مراقبت و دقت زیادی داشت از طرفی ازآنجاکه منزل ما دیواربه‌دیوار مسجد مهدیه سمنان بود این مسئله تأثیر شگرفی در تربیت همه فرزندان مادرم به‌خصوص حاج حسن داشت.

شاطری با بیان اینکه پس از شهادت حاج حسن هیچگاه افراد خانواده به دنبال دست‌یافتن به جایگاه و موقعیت مادی نبوده‌اند؛ ابراز داشت: خدا را شاکریم که نه بنده و سایر افراد خانواده از این رهگذر به دنبال منافع شخصی نبوده و نیستیم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: