[ad_1]

کمال طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با بیان اینکه در حال حاضر کلیه مسیرهای تردد در استان سمنان باز است؛ اظهار داشت: در مناطق غربی استان بارش برف و از شهرستان گرمسار تا شهرستان سرخه نزولات آسمانی به شکل باران است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در ادامه بیان کرد: از شهرستان سرخه تا منطقه فولاد محله و همچنین گردنه آهوان، بارش‌ها به‌صورت برف است.

وی افزود: بنا به نظر کارشناسان هواشناسی برودت هوا و بارندگی‌های پراکنده در سطح استان تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

طاهریان با اشاره به تأثیر برودت هوا در محصولات کشاورزی و باغات، عنوان کرد: توصیه‌های لازم در خصوص مراقبت از محصولات کشاورزی از طریق جهاد کشاورزی استان و به‌صورت پیامکی برای کشاورزان سطح استان ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: به عموم مردم استان توصیه می‌شود در روزهای جاری از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم تجهیزات گرمایشی و ایمنی موردنیاز را به همراه داشته باشند.

وی افزود: همچنین کشاورزان استان نیز تمهیدات لازم را جهت پیشگیری از خسارت‌های احتمالی در نظر بگیرند.

طاهریان با تأکید بر اینکه مردم در این ایام برای کوهنوردی برنامه‌ریزی نکنند؛ یادآور شد: شب گذشته کم‌توجهی سرنشینان ۲ خودرو که به‌منظور کوه‌نوردی و دره‌نوردی به بارش برش و برودت هوا بی‌توجهی نشان دادند؛ باعث شد در دهستان پشت‌کوه منطقه اوپرت در راه بمانند که به همت هلال‌احمر و مدیریت بحران شهرستان مهدی‌شهر مورد امداد قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به‌ احتمال وجود بارش‌های بیشتر در استان، ابراز داشت: توصیه‌های لازم در راستای پیشگیری از آب‌گرفتگی آبراه‌ها و معابر به دستگاه‌های اجرایی مرتبط و شهرداری‌های سطح استان ابلاغ شد.

وی افزود: باتوجه‌به وجود برودت هوا توصیه ما به همه مردم استان صرفه‌جویی در مصرف گاز و همراهی صنعت در مصرف بهینه گاز در این ایام است تا کمبود گاز در استان رخ ندهد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: