[ad_1]

به گزارش قومس، سید محمدرضا هاشمی از افزایش تعداد بوم گردی‌های استان سمنان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و ابراز کرد: تا قبل از این سال تعداد کل بوم‌گردی‌های استان ۹۰ باب بود که به ۱۰۵ باب در سال جاری افزایش یافت که نشان از رشد ۱۷ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه افزایش بوم‌گردی های استان سمنان در سال جاری پیرو دنبال کردن استراتژی تبدیل استان به مقصد گردشگری نه معبری برای زائران رضوی و کسانی به استان‌های دیگر سفر می‌کنند، صورت گرفته است، افزود: با انتخاب سمنان به عنوان شهر نماینده ایران در کنسرسیوم جاده ابریشم امیدواریم که بتوانیم صنعت گردشگری را با تحول عظیمی روبرو کنیم.

استاندار سمنان همچنین از ایجاد مجتمع‌های بین راهی در استان برای افزایش ماندگاری مسافران و همچنین نصب ۴۰ تابلو در ورودی روستاهای مجاور مسیر تهران- مشهد برای بازدید گردشگران خبر داد و بیان کرد: افزایش ماندگاری مسافران در کنار کاهش مخاطرات جاده‌ای و رفع خستگی، در ارتقای اشتغال نیز مؤثر است.

هاشمی با بیان اینکه توسعه بوم گردی و همچنین گردشگری می‌تواند به کاهش بیکاری در استان کمک و لذا از این بابت از واحدهای گردشگری حمایت‌هایی مانند ارائه تسهیلات می‌شود، ابراز کرد: در سال ۱۴۰۱ استان سمنان توانسته رتبه دوم کم بیکاری ترین استان‌های کشور را به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه ثبت نرخ ۶.۱ درصدی برای نرخ بیکاری در استان سمنان که پایین‌ترین میزان بیکاری در ۹ سال گذشته است، از جمله دستاوردهای این استان محسوب می‌شود، بیان کرد: ۷۱ واحد راکد در استان به تولید بازگشتند و توانستند اشتغال بسیار خوبی را در استان سمنان تثبیت کنند.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: