[ad_1]

به گزارش قومس؛ شهید مجتبی محبوبی پنجم مهر ۱۳۴۹ در شهرستان سمنان چشم به جهان گشود. پدرش محمد، کارمند بود و مادرش فاطمه نام داشت. دانش‌‏آموز دوم راهنمایی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و سوم دی ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به پیشانی، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهرستان مهدی‌شهر قرار دارد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید:

شهادت؛ جهانی پر از عشق، ایمان و ایثار است

شکر خدای را که توفیق یافتم برای بار دیگر به فرموده رهبرم و در راه اسلام و قرآن و به پاس خون شهدا قدم برداشته و به جبهه نور علیه ظلمت راه یابم و وجودم را تقدیم به اسلام عزیز کنم.

آیا می‌دانید شهادت چیست؟ شهادت چه پر معنا و با ارزش است؛ جهانی پر از عشق، ایمان و ایثار است. شهید چه کسی است؟ شهید آن انسان برتری است که با عشق و ایمان به خدا، جان عزیزش را برای اسلام ایثار می‌کند.

به ندای رهبر لبیک بگویید

حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «اشرف الموت القتل الشهاده؛ شریف‌ترین مرگ‌ها، شهادت در راه خدا است» و نمونه عالی شهادت در راه حق، شهادت حسین (ع) است و اوست که به ما درس اخلاص، شهادت، آزادگی و ایمان داده است. این حسین است که می‌‌فرماید‌: «ای مسلمانان! مگر نمی‌بینید به حق عمل نشده و از باطل جلوگیری نمی‌شود» و حال در زمان ما و کربلای ایران و حسین عصر ما امام خمینی کبیر باید در جواب این انسان فرزانه بیش از پیش جوانان و غیور مردان به جبهه هجوم بیاورند.

ما از حقی دفاع می‌کنیم که اولیای خدا با خونشان از آن دفاع کردند

خدایا، بارالها، پروردگارا! مرگم را شهادت در راهت قرار بده.‌ ای امت پیامبر بزرگ اسلام! بدانید مرگ در راه خدا جز شهادت و خوشبختی، چیز دیگری نیست و این را توجه داشتند که ما دفاع از حقی می‌کنیم که روزی موسی کلیم‌الله با عصایش، ابراهیم خلیل‌الله با تبرش، محمد رسول الله با قرآن جاودانه‌اش، علی ولی‌الله با ذوالفقارش و حسین‌بن‌علی با خونش از آن دفاع کردند.

نگذارید که آن واقعه تکرار شود

سفارش این حقیر به آن دسته از برادرانی که توانایی رفتن به جبهه را دارند این است که به جبهه رفته و آنان که در پشت جبهه هستند جبهه را تقویت نمایند. اگر آن روز حسین فاطمه تنها ماند، نگذارید که آن واقعه تکرار شود. شما ای پدر و مادر من! به گردنم حق داشته و برای من زحمت زیادی کشیده‌اید، از شما عاجزانه می‌خواهم که مرا ببخشید. در پایان همه شما را سفارش می‌کنم که در دعا‌ها و نماز جمعه و جماعت شرکت کرده و در پیروی از ولایت فقیه بیش از پیش کوشا باشید.

 

انتهای متن/

[ad_2]

منبع

Shares: