[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛

نخستین روز از فیلم‌های جشنواره فجر در سمنان با نمایش دو فیلم سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلا عاج و بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی آغاز می‌شود.

در سانس نخست سینما، به دلیل تقارن با وفات حضرت زینب (س) فیلمی اکران نمیشود، اما در سانس ۱۸:۳۰ سرهنگ ثریا و در سانس ۲۰:۳۰ بعد از رفتن در سالن یادمان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

 

 

سرهنگ ثریا؛ روایتی مادرانه
«سرهنگ ثریا» اولین فیلم بلند سینمایی به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج است. در این فیلم ژاله صامتی در نقش ثریا، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی و شهروز آقایی­پور ایفای نقش می‌­کنند. تهیه ­کننده­ سرهنگ ثریا جلیل شعبانی است که پیش از این فیلم منصور را در کارنامه­ کاری خود دارد.

نام کمال تبریزی در مقام مشاور کارگردان به اهمیت فیلم افزوده‌­ است. این فیلم به عنوان تازه‌­ترین محصول سازمان هنری رسانه‌­ای اوج، از زاویه‌­ای متفاوت به حضور منافقین در پادگان اشرف پرداخته‌­است.
فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» روایت رنج خانواده‌هایی است که بعد از سقوط صدام، به مقر قرارگاه اشرف رفته‌­اند تا فرزندشان را که سال‌هاست ندیده‌­اند ملاقات کنند، اما جز درد چیزی نصیبشان نمی‌­شود. ثریا، به یاد شخصیت واقعی ثریا عبداللهی، مادر امیر اصلان­ حسن­زاده یکی از اعضای سازمان، مادری است که طبق شعار فیلم معتقد است این راه با گریه باز نمی‌­شود و سعی دارد با هدایت و رهبری دیگر خانواده‌­ها کاری انجام دهد.

 

بعداز رفتن؛ فیلم اولی جشنواره فجر
فیلم «بعد از رفتن» یکی از فیلم اولی‌های جشنواره امسال است. رضا نجاتی یکی از فیلمسازان جوان و فیلم اولی جشنواره چهل و یکم فیلم فجر است. نگاهی به کارنامه کاری او پیش از ساخت نخستین فیلم بلندش نشان می‌دهد خیز او برای ساخت فیلم بلند از زمانی آغاز شد که تصمیم گرفت با گروه حرفه‌ای فیلم بسازد. نتیجه فعالیت او ساخت فیلم کوتاه ارفاق با بازی هوتن شکیبا بود که توانست جوایز مختلفی را از جشنواره‌های فیلم کوتاه دریافت کند. تولید فیلم بعد از رفتن در سکوت خبری پیش رفت و به غیر از خلاصه داستانی که از سوی عوامل فیلم منتشر شده است اطلاعاتی دیگری در دسترس نیست. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آرش بعد از مدت‌ها دوری به زادگاهش باز می‌گردد و به دنبال گمشده‌اش است… حضور محمود بابایی در مقام تهیه‌کننده نشان می‌دهد هم تهیه‌کننده و هم کارگردان به دنبال کسب افتخار با فیلمشان هستند. محمود بابایی سال گذشته فیلم بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی را تهیه کرده بود و امسال نیز بعد از رفتن را در جشنواره فیلم فجر دارد.
در این فیلم، صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی ایفای نقش می‌کنند.

خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: