[ad_1]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با فرا رسیدن ایام البیض بار دیگر فرصت خودسازی رها شدن از بند دنیا و قرب به پروردگار همگان را تشویق به حضور در مساجد و پرداختن به بندگی معبود می‌کند. در این میان، امسال حضور نوجوانان و دانش‌آموزان دهه هشتادی و حتی دهه نود پررنگ‌تر از سال‌های گذشته است.

اعتکاف، حسی متفاوت از سایر امور عبادی دارد

شبستانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، با اشاره به این که اولین باری‌ست که معتکف شده است؛ اظهار داشت: احساس می‌کنم حضور در اعتکاف متفاوت از تمام کارها و عباداتی است که تاکنون انجام داده‌ام.

وی با بیان اینکه تجربه اعتکاف تاثیر زیادی بر زندگی اش داشته است؛ عنوان کرد: تصمیم گرفتم برنامه عبادی خود را تغییر داده و با انگیزه و انرژی بیشتری به امر بندگی مشغول شوم.

شبستانی با تاکید بر اینکه ز این پس تصمیم هرساله برای حضور در اعتکاف دارد؛ گفت: قطعاً اطرافیان و دوستان خود را نیز جهت حضور در این فضای معنوی تشویق خواهم کرد.

 

فاطمه سلطانی نوجوان ۱۷ ساله که در حال سپری کردن دومین تجربه اعتکاف خود است، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛  بیان کرد: اعتکاف تاثیر شگرفی بر روند زندگی انسان دارد و حضور در این فضای مثبت و معنوی باعث می‌شود تا درهای استجابت دعا بر روی انسان باز شود.

این نوجوان معتکف با بیان این که مستجاب شدن دعاهایم در روزهای اعتکاف حس شیرین و خاطره خوبی از این ایام و این آیین برایم ایجاد کرده است؛ ابراز داشت: قبولی دعاهایم در این روزها باعث شد اعتقادم به این آیین عبادی بیش از گذشته شود.

وی افزود: حضور در اعتکاف و احساس آرامش و تمرکز ناشی از پرداختن به بندگی خدا باعث می‌شود مسیر زندگی خود را مرور کرده و با تمرکز ای بیش از پیش از راه‌های اشتباهی که در زندگی پیمودیم بازگشته و یا از اعمال اشتباه خود توبه کنیم.

اعتکاف سخت نیست

عاطفه مرادی دانش آموز ۱۵ ساله ای که در اعتکاف حضور پیدا کرده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با اشاره به این که اولین بار است در مراسم اعتکاف حضور دارد؛ عنوان کرد: حس بسیار خوبی دارم و علی‌رغم تصور قبلی که داشتم، اصلاً احساس سختی نمی‌کنم.

این دختر ۱۵ ساله در ادامه بیان کرد: احساس می‌کنم حضورم در مسجد باعث شده تا آرامش بیشتری را تجربه کنم و در این فضا معنوی احساس نزدیکی بیشتری با خدای متعال دارم.

وی افزود: حضور من در این آیین عبادی باعث شده تا کمتر سمت تلفن‌همراه رفته و تمایل به انجام امور عبادی بیشتر شده و حتماً به همه توصیه خواهم کرد سال آینده در مراسم اعتکاف شرکت کنند.

 

فاطمه صبا رهایی دانش آموز کلاس هفتم، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت با بیان اینکه سال اولی است که در اعتکاف شرکت کرده است؛ گفت: با دیدن پوستر ثبت نام اعتکاف در مدرسه برای به دست آوردن ثواب و تجربه‌های جدید، جهت حضور در این آیین عبادی اقدام کردم.

این نوجوان ۱۳ ساله با اشاره به حس مثبت خود به دلیل حضور در مراسم اعتکاف، اظهار داشت: از اینکه حضورم در این فضا باعث به دست آوردن ثواب زیادی شده بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: با توجه به اینکه به همراه دوستانم و به صورت دسته جمعی در اعتکاف حضور پیدا کردیم و همینطور ب علت اینکه حضورم در این آیین مورد تایید والدینم بوده است؛ از حضورم در این فضا بسیار لذت می‌برم و دوست دارم این تجربه در سال‌های آتی نیز برایم تکرار شود.

حس خوبی از ارتباط با خدا دارم

مهنا عینعلی دانش‌آموز ۱۰ساله مدرسه فضیلت که این روزها اولین تجربه اعتکاف خود را به دست می‌آورد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ گفت: ازآنجایی‌که حضورم در اعتکاف باعث می‌شود تا ارتباطم با خدا قوی‌تر شده و ثواب زیادی کسب کنم احساس بسیار خوبی دارم.

این دختر ۱۰ساله با بیان اینکه معتکف شدن تجربه شیرین و خاطره‌انگیز برای او بوده است؛ عنوان کرد: به همه دوستان و آشنایانم توصیه می‌کنم در این مراسم شرکت کرده و از فیوضات بی‌نظیر این آیین عبادی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه بیان کرد: پدر و مادرم نیز از این که در اعتکاف شرکت کردم بسیار خرسند شدند و تشویقم کردند.

 

معصومه عبدوس نوجوان ۱۱ساله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ با ابراز خوشحالی از حضور در مراسم عبادی اعتکاف، بیان کرد: والدینم مشوقان اصلی من برای حضورم در اعتکاف و به‌دست‌آوردن این تجربه بی‌نظیر بودند.

این نوجوان در ادامه بیان کرد: ارتباط و نزدیکی بیشتر با خدای متعال احساس بسیار خوبی دارد و در این فضا دوستان جدیدی نیز پیدا کردم.

وی افزود: قرار بود امسال به همراه مادرم مرتکب شوم؛ اما با دیدن ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی، به این شیوه معتکف شده و تجربه ویژه این اعتکاف باعث شد تا سال‌های دیگر نیز حتماً در این مراسم شرکت کنم.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: