[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۱۹طرح آبخیزداری به وسعت ۱۵۰ هزار هکتار و چهار طرح بیابان‌زدایی به وسعت ۱۰ هزار هکتار از جمله طرح‌های دهه فجر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.

وی با بیان اینکه ۸۷ درصد از ۷۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی، استانی و سفر رییس جمهور به استان سمنان در بخش منابع طبیعی تخصیص یافت، ادامه داد: ۶۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مجموع این اعتبارات است که در زمینه اجرای طرح‌هایی از جمله آبخیزداری، بیابان زدایی، جنگل کاری، حفاظت مراتع به انجام رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ طرح مکانیکی، بیومکانیکی و زیستی با هدف کنترل سیل در استان انجام شد، ابراز کرد: ۲۶ هزار مترمکعب بند سنگ و ملات، ۸۲ هزارمترمکعب بند خاکی و ۸۷۰ هکتار عملیات زیستی در حوضه‌های آبخیز استان سمنان به اجرا درآمد.

وی افزود: طرح مطالعات تفضیلی حوضه‌های آبخیز استان سمنان در وسعت ۱۳۴ هزار هکتار از دیگر اقدام شاخص مهم صورت گرفته است.

مرادی حقیقی از اجرای ۴۶ طرح بیابان‌زدایی شامل نهال‌کاری، کنترل هرز آب و آبیاری سنواتی برای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر به مساحت ۹ میلیون و ۳۶۸ هزار و۸۰۰ هکتار، احداث بیش از ۱۷ کیلومتر کمربند حفاظتی، ۱۵ مورد تغییر الگوی سوخت فسیلی، اجرای عملیات گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی به مساحت بالغ بر هفت میلیون ۷۰۰ هزار هکتار از مهمترین اقدامات این حوزه است.

وی بیان کرد: عملیات نهال کاری و بذر کاری در وسعت بیش از هشت هزار و ۷۵۴ هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و بیابانی استان سمنان انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: اجرای طرح‌های کنترل و پیشگیری، پیش آگاهی از حریق در وسعت بالغ بر هفت میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار صورت گرفته است و تجهیز و راه‌اندازی ۱۰ پایگاه اطفای حریق مردمی و انعقاد تفاهم نامه با ۳۶ روستای هدف و مجهز کردن به وسایل اطفای حریق در دولت سیزدهم برای روستاهای استان انجام شد.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: