[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه سمنان، با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید فرموده‌اند که همه «جهاد تبیین» را جدی بگیرند و تأکید ایشان به خاطر این است که به جوانان بگوییم کشورمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در چه شرایطی قرار داشته است و امروز کجا ایستاده‌ایم؟

زلفی‌گل گفت: امروز باید به جوانان بگوییم که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چه وضعی داشتیم و الآن چه وضعی داریم؟

وی تصریح کرد: بی‌انصافی است که همواره نداشته‌هایمان را بگوییم و انتقاد کنیم و داشته‌ها را نبینیم؛ گرچه بیان کمبودها و نقدها سبب پیشرفت کشور می‌شود، ولی باید بیان پیشرفت‌ها نیز به‌عنوان شرط انصاف، عقل و عدالت مدنظر قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: بخش قابل‌توجهی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به دانشگاه سمنان اختصاص یافته است؛ در حالی که در استان‌های دیگر گلایه می‌کنیم که چرا سهم آموزش عالی را نداده‌اند و این نگاه خوبی است که استاندار سمنان به بخش آموزش عالی دارد.

زلفی‌گل گفت: برخی دانشگاه‌ها امروز در کلان‌شهرهای کشور با محدودیت زمین و فضا مواجه هستند؛ اما سمنان این مشکل را ندارد و از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان باید برای آن نهایت استفاده را برد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برخی از استان‌ها، هر جا زمین کم می‌آورند، سراغ زمین دانشگاه‌ها می‌آیند؛ ولی در سمنان چنین مشکلی وجود ندارد و باید قدر شرایط ویژه موجود در این استان را دانست.

زلفی‌گل همچنین با درخواست از رئیس جدید دانشگاه سمنان گفت: امیدواریم در این دانشگاه، به همه ارکان ازجمله دانشجو و استاد توأمان با یکدیگر توجه شود.

وی ادامه داد: دانشگاه بدون دانشجو معنا و مفهومی ندارد و همه باید بدانیم که اگر در دانشگاه‌ها حضور داریم، به خاطر وجود دانشجویان است و باید نگاه ویژه‌ای به این بخش داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یاوران علمی و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها امروز وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید نسلی پاسخگوتر، عالم‌تر، باادب‌تر، باتقواتر و داناتر از خود پرورش دهند و این وظیفه سنگین بر عهده آنها گذاشته شده است و دانشجویان اساتید باید از خود آنها داناتر تحویل جامعه داده شوند.

زلفی‌گل همچنین خواستار توجه به اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در سراسر کشور شد و گفت: استادان دانشگاه باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان دانشگاه بیش از گذشته موردنظر و توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مشکلات جدی کشور است، گفت: امروز اگر دنبال پیشرفت هستیم و می‌خواهیم مشکلات اقتصادی رفع شود، باید معضل اصلی کشور یعنی اشتغال مدنظر قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اگر مشکل ایجاد اشتغال رفع شود و جوانان مشکل شغل نداشته باشند، ازدواج خواهند کرد و مشکل جمعیت نیز رفع می‌شود؛ امروز همه امکانات کشور برای ایجاد اشتغال بسیج شود.

زلفی‌گل تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای افراد دارای سطح سواد پایین هزینه‌های کمتری نسبت به افراد دارای تحصیلات عالی دارد و راهکار رفع این مشکل نیز توجه به حوزه‌های علم و فناوری است.

پایان پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: