[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت،سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به افتتاح ۴۸ پروژه عمرانی برق‌رسانی در حوزه صنعت توزیع برق استان سمنان، مجموع اعتبارات هزینه‌شده برای اجرای این طرح‌ها را ۷۳۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به افتتاح رسید.

وی بیان کرد: از مجموع طرح‌های افتتاح‌شده در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان سمنان در سال جاری، هشت پروژه مربوط به اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق بود که برای آن، ۱۴۱ میلیارد و ۷۲۶ میلیون ریال هزینه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان افزود: ۱۴ پروژه تبدیل شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار نیز با اعتبار ۲۴۹ میلیارد و ۱۷ میلیون ریال در دهه فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

حسینی‌نژاد ادامه داد: هفت پروژه هوشمندسازی شبکه و تجهیزات الکتریکی نیز با اعتبار ۳۷ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال در دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: تأمین برق متقاضیان جدید شهری و روستایی در استان سمنان یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با ۱۹ پروژه و با اعتبار ۳۰۸ میلیارد و ۱۲ میلیون ریال امسال به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال، از رشد قابل‌توجه پروژه‌ها در این استان خبر داد و گفت: احداث شبکه هوایی برق در استان سمنان، ۱۱ هزار و ۲۴۸ کیلومتر تا ابتدای دهه فجر سال ۱۴۰۰ بود که در یک سال گذشته، ۹۳ کیلومتر به آن افزوده شده و کل موجودی این شبکه‌ها در استان هم‌اکنون، ۱۱ هزار و ۳۴۱ کیلومتر است.

حسینی‌نژاد ادامه داد: احداث شبکه زمینی توزیع برق نیز تا ابتدای دهه فجر پارسال، یک هزار و ۱۴۸ کیلومتر بود که در یک سال گذشته، ۹ کیلومتر به آن افزوده شده و هم‌اکنون کل شبکه، یک هزار و ۱۵۷ کیلومتر طول دارد.

وی با اشاره به نصب پست‌های توزیع برق در استان سمنان گفت: تا ابتدای دهه فجر پارسال، هشت هزار و ۶۸۶ دستگاه پست توزیع برق در سراسر استان سمنان نصب شده بود که در یک سال گذشته، ۲۲۱ پست برق در این استان نصب شده و تعداد پست‌های توزیع برق استان سمنان را به هشت هزار و ۹۰۷ دستگاه رسانده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان همچنین ظرفیت پست‌های توزیع برق در استان سمنان را تا ابتدای دهه فجر پارسال، یک هزار و ۴۷۸ مگاولت ‌آمپر بیان کرد که در یک سال گذشته، ۳۰ مگاوات ولت‌آمپر به آن اضافه شده و هم‌اکنون، یک هزار و ۵۰۸ مگاولت ‌آمپر ظرفیت پست‌های توزیع برق استان سمنان است.

حسینی‌نژاد از جذب هشت هزار و ۴۸۴ مشترک جدید در یک سال گذشته در استان سمنان خبر داد و گفت: تا ابتدای دهه فجر پارسال، ۳۹۹ هزار و ۴۹۱ مشترک برق در استان سمنان جذب شده بودند که این تعداد امسال به ۴۰۷ هزار و ۹۷۵ مشترک افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به برق‌دار شدن دو روستای استان سمنان در یک سال گذشته افزود: هم‌اکنون ۴۷۹ روستای استان سمنان از نعمت برق برخوردار هستند و همه روستاهای استان سمنان از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به نصب سرچراغ روشنایی معابر در یک سال گذشته گفت: تا ابتدای دهه فجر سال گذشته، ۱۲۱ هزار و ۸۹۴ سرچراغ روشنایی معابر در استان سمنان نصب شده بود که با افزایش دو هزار و ۳۶ واحدی در این بخش، هم‌اکنون ۱۲۳ هزار و ۹۳۰ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر در استان سمنان فعال است.

حسینی‌نژاد بیان کرد: نصب انشعاب برق چاه‌های آب کشاورزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که سال گذشته در ۶۲ فقره اقدام لازم برای آن انجام شد و هم‌اکنون دو هزار و ۸۸۱ انشعاب برق چاه‌های آب کشاورزی در سراسر استان سمنان فعال است.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: