[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، علی منصفی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و بیان موفقیت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز استوارتر از همیشه با تمام دشمنی‌ها و فتنه‌ها به حرکت پرشتاب خود در زمینه‌های علمی، اقتصادی، پژوهشی و… ادامه می‌دهد.

وی افزود: به علت ظرفیت‌های خوبی که در استان سمنان وجود دارد، در یک سال گذشته مأموریت‌های ملی برای جهاد دانشگاهی سمنان تعریف و ابلاغ و فعالیت‌ها و اقدامات بسیار خوبی نیز آغاز شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: با دستور رئیس جهاد دانشگاهی و همکاری و پیگیری پژوهشکده معتمد سرطان سینه و طی توافق انجام‌شده با این پژوهشکده، و با حمایت و پشتیبانی مسؤولان استانی، سمنان به شبکه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان متصل می‌شود و مردم استان از خدمات تخصصی در این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

منصفی‌راد تصریح کرد: همچنین فعالیت‌های خوب و ارزشمندی در خصوص راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، مرکز درمان زخم دیابت، مرکز جامع‌ترمیم زخم و… توسط جهاد دانشگاهی در استان سمنان انجام‌شده است و با حمایت استان، مرکز پیشگیری و غربالگری سرطان زنان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ها و مأموریت‌های ویژه و مناسبی در حوزه تولید و خدمات دانش‌بنیان با هدف توسعه و پیشرفت استان سمنان در این حوزه‌ها تدوین و اجرایی شده است. طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی استان در چهار حوزه پزشکی و زیست فناوری، معادن و شیمی، دام سبک و همچنین مراکز نوآوری و شکوفایی تهیه شده و در حال اجراست.

منصفی‌راد ادامه داد: در حوزه پزشکی و زیست فناوری، مجوز مرکز درمان ناباروری و درمانگاه دیابت (مرکز جامع‌ترمیم زخم) و خدمات حوزه مهندسی بافت (در ذیل مرکز جامع زخم) اخذ شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: در حوزه معادن و شیمی نیز سه طرح تولید مالچ طبیعی، تولید کود ارگانیک و تولید قطعات حفاری معادن غیرنفتی را به‌عنوان کار ویژه در حوزه ظرفیت‌های معدنی استان انجام ‌شده است و در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان رونمایی و سپس تجاری‌سازی می‌شود.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری ما در حوزه پزشکی و زیست فناوری، انتقال دانش فنی در زمینه درمان نوین ناباروری با همکاری پژوهشگاه ابن‌سینا و رویان در زمینه درمان ناباروری از طریق سلول‌های بنیادی، تعیین جنسیت و تشخیص بیماری‌های ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین و… است و طی توافق‌نامه امضاشده با این دو پژوهشگاه، امکان ارائه خدمات تخصصی به مردم استان در داخل استان فراهم می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با اشاره به توفیقات درخشان جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری گفت: جهاد دانشگاهی استان آمادگی دارد که با استقرار سیکل کامل درمان ناباروری در استان، زمینه بهره‌مندی شهروندان استان از خدمات پیشرو جهاد دانشگاهی در این بخش بهره‌مند شود.

منصفی‌راد تأکید کرد: در حوزه دامپروری نیز با عنایت به مصوبه سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان با عنوان طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر، ایجاد مرکز به‌نژاد دامی (زیست فناوری دام سبک) و ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری به‌عنوان دو طرح فناورانه در استان سمنان راه‌اندازی شده و شروع به فعالیت کرده است و در سفر رئیس‌جمهور به استان رسماً به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: حفظ ذخایر ژنتیکی گوسفندان سنگسری با به‌کارگیری روش هسته بسته، طرح فناورانه کلان ملی اصلاح نژاد دام سبک و دستیابی به قوچ و میش‌های خالص اصلاح‌شده نیز ازجمله هدف‌گذاری و ویژگی بارز طرح فناورانه در حوزه دام سبک است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان مراکز نوآوری و شکوفایی را یکی دیگر از حوزه‌های زیست‌بوم نوآوری این نهاد ذکر کرد و از فعالیت چهار مرکز نوآوری و شکوفایی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و شکوفایی نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه و تبلت، مرکز نوآوری و شکوفایی طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، مرکز نوآوری و شکوفایی مواد و تجهیزات پزشکی و مرکز نوآوری و شکوفایی دامپروری و صنایع تبدیلی در جهاد دانشگاهی استان در حال فعالیت بوده و تعداد ۱۰ تیم فناور در این مراکز مشغول به طراحی و اجرای ایده‌های فناورانه و دانش‌بنیان هستند.

منصفی‌راد با بیان اینکه طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی در راستای مأموریت‌های کلان جهاد دانشگاهی به تصویب رسیده است، افزود: طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی استان سمنان زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را فراهم می‌کند، با اجرایی شدن کامل این طرح‌ها، بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ نفر اشتغال فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: