[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان به خبرنگاران گفت: جبران کسری آب شهرستان شاهرود مدنظر است و این شهرستان  برای پایدارسازی آب نیازمند توجه است و طرح‌های تعریف‌شده باید سرعت گیرد.

وزیر نیرو تأکید کرد: تأمین آب برای شاهرود در سطح طرح‌های اضطراری و هم در قالب آب‌رسانی از سد کالپوش مدنظر است.

وی با اشاره به لزوم آب‌رسانی از سد کالپوش به شاهرود ابراز داشت: به این منظور، نیاز است تخصیص‌هایی از سد کالپوش برای روستاهای در مسیر انجام شود و این مسئله در دستور کار قرار داشته و انجام خواهد شد.

محرابیان بیان کرد: آب به میزان کافی برای این منظور و هم برای تأمین نیاز شهر شاهرود وجود دارد.

وزیر نیرو درباره ضرورت تأمین نیاز انرژی برق واحدهای تولیدی در شرق استان سمنان نیز افزود: پستی در شهرک صنعتی شاهرود مصوب شده بود که در دست اجرا است و اکنون برای پیشبرد امور پستی موقت راه‌اندازی شده است تا عملیات تأمین و انتقال برق تکمیل شود.

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان سمنان شامل افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دامغان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان، آغاز ساخت ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی استان سمنان در امیریه دامغان، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و افتتاح ۱۴ طرح آب و فاضلاب در شهرستان شاهرود، و افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی و همچنین حضور در میز ارتباط مردمی و نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و برق در شهرستان سرخه، از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان سمنان بود.

ایرنا

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: