[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ یادگار احمدی در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی سالن جلسات غدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه طی ۱۰ ماهه گذشته ۲۴۳ هزار تن کالا از استان به کشورهای مختلف صادر شده است، ابراز داشت: این مهم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۳ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه ۲۶ کشور دنیا مقصد کالاهای تولیدی استان سمنان هستند. افزود: ترکمنستان، عمان، روسیه، گرجستان، سوریه، افغانستان، ترکیه، آلمان، ایتالیا، عراق، هند از جمله کشورهایی هستند که کالاهای استان به آن‌ها صادر شده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان بالغ بر ۹۷ میلیون دلار برآورد شده است، ابراز داشت: از جمله کالاهای صادر شده را می‌توان به هیدرو کربن، سیم و کابل، روغن تصفیه، نمک خوراکی، رزین، لوازم خانگی، محصولات لبنی، محصولات پلیمری بر پایه نفتی و پتروشیمی اشاره کرد.

احمدی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۲۲ هزار تن کالا به استان سمنان وارد شده است، تصریح کرد: ارزش این کالاها که بیشتر مواد اولیه و مایحتاج مورد نیاز صنایع استان را در بر دارد حدود ۷۶ میلیون دلار برآورد شده است.

وی ضمن بیان اینکه حمایت از صادرات صنایع دستی و تشکیل کنسرسیوم سفال و سرامیک با رویکرد صادرات در استان سمنان مهمترین مباحثی است که باید به طور جد به آن پرداخته شود، افزود: به این منظور نیازمندی‌های موجود برای تجاری‌سازی و افزایش صادرات صنایع دستی و صادرات چمدانی این محصولات شناسایی و احصا شد که برای صادراتی شدن این کالاها تصمیماتی از سوی اداره کل میراث استان مطرح شده است.

مهر

انتهای پیام/

[ad_2]

منبع

Shares: